Unconfigured Ad

Collapse

JBA 61 2takt. Drift problemer!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cyrex84
    • May 2009
    • 8

JBA 61 2takt. Drift problemer!!

Noen som har et lignende problem som meg at motoren aldri vil gå stabilt uansett justering, eller er det noen som har en magisk oppskrift sånn at jeg slipper å kjøpe ny motor.

hva kan være galt??

kjører på 15% nitro
  • -GAS-
    • Jun 2007
    • 1323

Hei

Har du prøvd fuel uten nitro? Mulig dette er en motor som må dekompes litt, dette gjøres enkelt med en eller to og kankje tre ekstra topp pakninger.
    Christen
    http://jetsofnorway.com/

Comment

• affa
      Administrator
      • Jul 2002
      • 5877

Har en lik motor i min ARC Cessna og den har gått som ei klokke fra første tank. Har du sjekka tilførsel, bytta plugg etc?

Det er litt mye comp i den så trengs litt innkjøring for å løsne, men er lettstartet og bruker aldri starter på den. Yter også meget bra.

Comment

• cyrex84
        • May 2009
        • 8

Ja jeg har byttet plugg 2 ganger, tilførsel ser bra ut tror jeg.. er bare at den stopper hele tiden, hvis den står en stund på tomgang og jeg gir full gass så stopper den, likkens når jeg skal lande, når jeg tar ned throttle i luften på innflygning så stopper den også hvis jeg gir mere på hvis jeg må gå rundt for en til innflyvning.

Comment

• tyor
          • Mar 2005
          • 9757

Tror den får for mye på lowspeed dysa. prøv å skru den inn 1/8 runde
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

Comment

• syver
            • Aug 2009
            • 914

hei. hvis den den kun stopper på laft turtall er det sannsynelig lavnåla som må justeres.går den å putrer på lavft turtall å gjør noen fuskeskeslag før den stopper(for mye fuel) skrur du lavnåla 1/8 inn. går den pent å rent på lavt turtall for så å bråkutte når du gir gass (for lite fuel)må du skru lavnåla litt ut prøv med 1/8 om gangen.sjekk også at trykkslangen fra tanken til potta ikke lekker.
            Last edited by syver; 05-08-10, 09:49.
            Terje syvertsen
            www.ModumModellSportklubb.com
            3dhs edge mintor 38
            C-arf edge dle 111 v3.
            C-ARF extra 330l da 100.

Comment

Working...