Unconfigured Ad

Collapse

Turnigy 30cc motor problemer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sveininge
    • Dec 2007
    • 1205

Turnigy 30cc motor problemer

Jeg har noen problemer med en helt ny Turnigy 30 cc BEnsin motor,
    Jeg får ikke forgassern til og suge bensin inn i motoren, jeg har prøvd diverse triks med og holde foran forgasser innsuget mens jeg har rotert propellen, men den store høylytte gleden har uteblitt .
    er vel slik det går når en som bare har elektro skal prøve bensin..

tennings anlegget funker jeg får gnist og greier på pluggen.

er det noen som kan hjelpe meg med denne motoren.
    Min Hjemmeside..

http://sveininge.iflogg.com

Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting
  • Ruduz
    • Jul 2005
    • 847

Hei,

fortell litt om hvordan du har lagt opp bensinslangene i tanken, hvordan du har løst lufting osv. Sikkert bare en liten bagatell
    All you need is love

Comment

• sveininge
      • Dec 2007
      • 1205

jeg har satt motoren på en bukk så ligger tanken rett bak motoren, så utløpet på tanken er i samme høyde som innløpet på forgasseren. har slange med sånn klunk på inne i tanken.
      Luftingen til tanken er et kobberrør som er bøyd slik at det er på det høyeste nivået i tanken, likt som når du har en nitro tank.

slangen fra tank og bort til motoren er kanskje 15 cm.

så jeg tror tanken er grei.
      Min Hjemmeside..

Comment

• Larsern
        • Sep 2007
        • 756

Skru ut pluggen, hold for innsuget, og snurr rundt propellen så fort du klarer samtidig som du følger med bensinslangen for og se om/når det kommer bensin i slangen.
        Fortsett til fingeren blir våt av bensin, fjern finger, av med choke, full gass, snurr fort 10-20 ganger, monter alt og prøv normal startprosedyre (hurtig tomgang, choke på, tenning på, flipp! )

Hvis dette ikke funker, hør med noen som har rørt en walbro før og sjekk membranene og hvis de ser bra ut, fukt de i bensin og prøv igjen.

L.

Comment

• Guest

#5 Unapproved
          Gi forgasseren en dram. Da starter den.
          De blir sånn visst de står lenge.(ligger lenge i butikk)

Comment

• joo
            MFN Skribent
            • Nov 2002
            • 6936

Yepp, en dram løser oftest problemene på motorer som har stått stille lenge. Et must vil jeg si
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• GTI20
              Moderator
              • Jul 2008
              • 1426

Og du har ikke koblet slanger galt som jeg gjorde med min. jeg har en slange fra tank til forgasser og en ny slange fra forgasser til sylindr. jeg hadde samme problem men fant ut etterhvert at jeg hadde kolet slangene feil ved forgasseren..
              syntes det er like gøy å se på som det er å fly
              carl goldberg ultimate
              DJI S900
              piper pawnie el kjærre

Futaba 14SG
              diverse epp tjafs
              Per-Egil Furuseth

Comment

• sveininge
                • Dec 2007
                • 1205

Jeg fikk start på Motoren, Jeg gav den en sikkelig dram så kom den etter litt flipping.
                Gleden varte ikke så lenge kanskje 30 sek så dauet den av igjen. det var litt av en jobb og få gang på motoren, men jeg kan enda ikke se at den suger så bra med bensin, og den hørtes ut som den dauet av pga bensin mangel.
                Tenkte jeg skulle teste med litt startgass for og se om jeg fikk bedre gang på den med den metoden.
                er det mye trøbbel med disse walbro forgasserene.?
                Min Hjemmeside..

Comment

• kapia
                  • May 2005
                  • 1435

Hei, om du har fått motoren til å gå 30sek, så ville jeg ikke ha brukt startgass, grunnet det ikke løser priblemet, hvor lang er lufteslangen din? Prøv å legg tanken høyere enn motoren så det blir fall/trykk til forgasseren, om den går da, da hat du fir mye motstand i tanken din. En gid dram holder som regel bare noen få sekunder liv i motoren, gå over slangene en gang til (som du sikkert har gjort)

Comment

• sveininge
                    • Dec 2007
                    • 1205

Her er motor oppsettet mitt. skal teste litt mer senere i dag.

Click image for larger version

Name:	30ccmotor.jpg
Views:	1
Size:	91.7 KB
ID:	571977Click image for larger version

Name:	30ccmotor.jpg
Views:	1
Size:	91.7 KB
ID:	571977
                    Min Hjemmeside..

Comment

• Guest

#11 Unapproved
                      Hei.
                      Tviler på at motoren klarer å suge opp bensin derfra. Du bør legge den sånn den blir liggende i flyet. Høydemessig i forhold til hverandre.

Comment

• kapia
                        • May 2005
                        • 1435

TS har ikke rotert bildet det bildet sakl 90grader mot høyre, tanken er hakket høyere enn forgasseren slik jeg ser det på bildet.
                        slangen er dem skjøtet på?
                        btw, blås inn i den luftinga fra tanken, se om du greier å tvinge inn litt bensin.....

edit: leser om motoren på bla hobbyking, så har dem motorene en "silikon-issue" der, fra fabrikk er noen silikonglade kinesere har pøst rikeligt med tettnings middel rundt i hele fogassern, mainly mellom pakkninger mellom manifoild og forgasser.
                        Last edited by kapia; 14-10-10, 16:02.

Comment

• Guest

#13 Unapproved
                          He he. Tror du har rett når jeg ser etter.

Comment

• Ruduz
                            • Jul 2005
                            • 847

hmm rart den ikke starter, trenger jo bare knist og bensin i teorien. Hvis du prøver å korte ned lengden på bensinslangen, samt snu motoren slik at sylinder peker nedover? Bør kanskje ikke ha noe å si men. Husk også at motoren kan være litt trælete å starte hvis den er lunka. Og riktig bruk av choke, men har vel lite å si hvis det ikke kommer noe bensin igjennom slangen.
                            All you need is love

Comment

• kapia
                              • May 2005
                              • 1435

hvordan motoren ligger har jo i teorien ingen betydning, ellers vil det jo få drastiskt utfall om du fly invert, eller hoover.
                              jeg tror han må skru av forgasseren og sjekke om det er samme problemet hos han som med andre, rett og slett for mye silikon.
                              er jo ikke noe hekse kunst å opne en slik forgasser.
                              og ikke minst sjekke om alle deler er på plass.

Comment

Working...