Benytter som de fleste andre standardløsningen som nevnt, og liker det ikke i det hele tatt.
Når man ser hva som faktisk går i trykkslangen til tank.. så kan man bli skræmt ...skikkelig skræmt
Andre løsninger skal benyttes på fremtidige prosjekt av noe størrelse.
Blir litt som og koble kloakken direkte til brønn. Uforbrent olje, korrosive forbindelser, og andre aggresive fælinger forsvinner inn i motoren, alternativt tilbake på fuelkanna etter endt dag på stripa.
En typisk søndagsflyver som kanskje tar en flight eller to vil ha en slik 5 liters kanne sommeren igjennom...minst, og kanskje tømt tanken tilbake på kanna 15-20 ganger Skulle vært artig og vist hva som er faktisk olje innhold på den siste tankfyllingen fra den kanna...for ikke og snakke om fælingene
For en mer aktiv pilot eller en med en motor med større fuelkonsum blir vel problemet tilsvarende mindre.
Trykknippelens plassering har vel også endel og si for hvor mye dritt som forsvinner til tank. En normal 2 takts motor har som oftest trykknippelen oppe på potta, monteres denne motoren inverted så vips ligger nippelen i sumpa og virkelig surkler og har seg.
Hvilke rutiner benytter dere på fuelhåndteringen på stripa?
- fyller fuelen over på mindre volum og fyller flyet derifra?
- Lar være og tømme fueltank etter siste flight?
- Benytter som meg GG prinsippet (går det så går det)
- Annet
Eller er ikke dette ett problem i det hele tatt ?
Når man ser hva som faktisk går i trykkslangen til tank.. så kan man bli skræmt ...skikkelig skræmt
Andre løsninger skal benyttes på fremtidige prosjekt av noe størrelse.
Blir litt som og koble kloakken direkte til brønn. Uforbrent olje, korrosive forbindelser, og andre aggresive fælinger forsvinner inn i motoren, alternativt tilbake på fuelkanna etter endt dag på stripa.
En typisk søndagsflyver som kanskje tar en flight eller to vil ha en slik 5 liters kanne sommeren igjennom...minst, og kanskje tømt tanken tilbake på kanna 15-20 ganger Skulle vært artig og vist hva som er faktisk olje innhold på den siste tankfyllingen fra den kanna...for ikke og snakke om fælingene
For en mer aktiv pilot eller en med en motor med større fuelkonsum blir vel problemet tilsvarende mindre.
Trykknippelens plassering har vel også endel og si for hvor mye dritt som forsvinner til tank. En normal 2 takts motor har som oftest trykknippelen oppe på potta, monteres denne motoren inverted så vips ligger nippelen i sumpa og virkelig surkler og har seg.
Hvilke rutiner benytter dere på fuelhåndteringen på stripa?
- fyller fuelen over på mindre volum og fyller flyet derifra?
- Lar være og tømme fueltank etter siste flight?
- Benytter som meg GG prinsippet (går det så går det)
- Annet
Eller er ikke dette ett problem i det hele tatt ?
Comment