Har en ny SC 12 ABC som jeg har drevet å kjørt litt. Motoren er montert i testbenk med 7x4 propell (anbefalt for innkjøring). Bruker Jero 5% nitro, 15%olje. Plugg er McCoy varm plugg for motorer ca 2 ccm (den nest varmeste).
1. Leser på nettet at når motoren skal startes så åpnes hoveddysenåla ca. 2 tørn. Når jeg åpner så mye vil ikke motoren gå før jeg magrer dysenåla ned mot 1 tørn hva er normalt for en så liten motor? Kan pluggen være for kald?
2. Har kjørt motoren kanskje 15-20 minutter. Tenkte jeg skulle instille tomgangen, slik at motoren ikke stoppet hver gang jeg slapp opp på gassen for å kjøle ned motoren (med ca 1 tørn åpning på hovednåla). På denne motoren er det egen tomgangsnål med skrue i senter på forgassertønna. Leste ett sted at for å justere denne riktig så skulle tomgangsnåla skrus helt inn, hovednåla stå åpen (i mitt tilfelle 1 tørn), så skulle tomgangsnåla åpnes slik at en akkurat kunne blåse luft gjennom fuelslangen. Mitt problem er at det kommer luft selv om tomgangsnåla er helt lukket. Hva er galt?
Håper noen glupe sjeler har noe svar. Ikke mobb motor'n min.
1. Leser på nettet at når motoren skal startes så åpnes hoveddysenåla ca. 2 tørn. Når jeg åpner så mye vil ikke motoren gå før jeg magrer dysenåla ned mot 1 tørn hva er normalt for en så liten motor? Kan pluggen være for kald?
2. Har kjørt motoren kanskje 15-20 minutter. Tenkte jeg skulle instille tomgangen, slik at motoren ikke stoppet hver gang jeg slapp opp på gassen for å kjøle ned motoren (med ca 1 tørn åpning på hovednåla). På denne motoren er det egen tomgangsnål med skrue i senter på forgassertønna. Leste ett sted at for å justere denne riktig så skulle tomgangsnåla skrus helt inn, hovednåla stå åpen (i mitt tilfelle 1 tørn), så skulle tomgangsnåla åpnes slik at en akkurat kunne blåse luft gjennom fuelslangen. Mitt problem er at det kommer luft selv om tomgangsnåla er helt lukket. Hva er galt?
Håper noen glupe sjeler har noe svar. Ikke mobb motor'n min.
Comment