Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Ja jeg lurer på hvor mye fuel en bruker på f.eks raptor 50, hvor mye tanken rommer, og hvor lag tid du bruker på én tank..
Videre lurer jeg på hvilken fuel dere bruker, og hvor dere kjøper den..
Takker på forhånd! Kjempeforum!
Hei
Detta er nok litt individuellt fra motor til motor.
Men med min OS50SXH flyr jeg ca 12min eff. på en tank
Lurer på om den er ca 3,5 dl, litt usikker
Fuel der bruker jeg fortrinsvis Jero fuel 10%nitro/15%SyntetiskOlje. Har funnet ut at dette er den fuelen som passer for meg.
Oljen har også gode konserverende egenskaper. (under lagring)
2valg på fuel er for min del wildcat fuel sjekk (www.helizone.no) denne kommer nærmest hva viskositet angår, da slipper jeg å skru for mye på Nålene..
------------------
PA Bad Boy med ASP46
H9 T-34 Mentor Saito 82 (på byggebordet)
E-Flite Taylorcraft
T-rex 450Sport
Cessna Cardinal on floates (EPP)
Jeg bruker Jerofuel 15 % nitro 15 % olje (grønn) med aerosave olje, på min TT50 motor. Er enormt imponert over denne fuel`en, anbefales. Fordelen med denne fuel er oljen som fungerer så meget bedre en vanlig castor, syntetiske oljer som man finner i den `vanlige` fuelen som blir solgt. Man kan slippe masse problemer med en skikkelig fuel, og da snakker jeg ikke bare om justeringsproblemer.
Flyr ganske hardt og presser kopteret mye, har ca 1900 omdreininger på rotorene, og har da en flyvetid på ca 12-15 minutter. Avhenger litt på `hvor` hardt en flyr.
flytid på ca ett kvarter, med tt 50 motoren litt rik, bruker jero 10% nitro, og 15% olje, meget fornøyd. tanken rommer 330 ml, + 60 ml i header tanken, på min i allefall
Regelen er at jo mer nitro du har i fuelen, jo mer bruker det. 10% nitro. gir ca 12 min flytid på en R50, og 15% gir ca 10-11 min. Du får da til gjengjeld littegrann mer punch.
Tore
Hva mener du..Det kommer mot deg...Hiv Radioen på det!!!!
Den lokale sjappa her har visst sluttet å selge rc ettersom hva jeg forstår Må stikke innom å høre om de fremdeles selger fuel da.. Blir litt slitsomt å bestille heletiden...
På Moa selger de Jero fuel. Men det er egentlig bare å kjøpe mye når du først er der da .
og med det mener vi Ringo butikken på stor Moa i Spjelkavik Ålesund. (bare for å spesifisere litt, grei pris er det også på på fulen der).
Det fleste leketøys butikker som driver /har drevet med RC kan nok bestille fuel til deg om du trenger det.
Gert Hildrestrand.
Limets Venner.
Valdres Flyklubb Modell
Raptor 50, TT 50 PRO, headertank og Modellracingfuel 15% nitro og 15% olje her.
Klarer vel og strekke meg opptil 18 minutter med blandet flyging. Dvs. hovring og lett acro. På herjing og mye Idle-up2 flyging faller flytiden drastisk, men så går jo motoren og pendler mellom 60-100% throttel hele tiden. Dette høres i og for seg tvilsomt ut, men når man mikser cyclic-pitch til throttel så blir det summen høy når man herjer med flipper og roller...
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment