Sikkert ett alldeles idiotisk spørsmål, men hvor mange timer er det egentlig mulig og vri ut av en slik liten tass av en motor?? Eller hva kan man forvente før det smeller, eller ett lagerskift er nødvendig. Lagerskift er en ting forventet levetid på disse ved forskjellig rpm finnes det tabeller på, men hva med setupen.
Har selv en liten 49 som har levet ett anstrengt liv i diverse fly med tunedpipe montert meste av tiden. 80-90% av flyvingen min siste 1.5-2 år har skjedd nettop med denne. Ikke kjøpte jeg den ny heller selv om den neppe hadde gått mye hos forrige eier, lagringsolje har vært ett ukjent fenomen så lenge jeg har hatt den....stort sett fløyet og glemt.
Har benyttet 5% Nitro 18% olje hele tiden.
Fortsatt veldig lettstartet og med grei komp
Mener jeg har ca 500 flights på den +- umulig og vite sikkert da jeg ikke logger nøyaktig. sier vi 6 minutter pr flight i snitt så er dette 50timer trekker vi fra 20% for kjente så er vi på 40timer
Har ikke gjort noen inngrep i det hele tatt, og begynner så smått og bli imponert over hissigproppen.
Tenk om alt hadde vært like snilt. Eller er ikke dette mer enn man kan forvente av en slik sak??
Har selv en liten 49 som har levet ett anstrengt liv i diverse fly med tunedpipe montert meste av tiden. 80-90% av flyvingen min siste 1.5-2 år har skjedd nettop med denne. Ikke kjøpte jeg den ny heller selv om den neppe hadde gått mye hos forrige eier, lagringsolje har vært ett ukjent fenomen så lenge jeg har hatt den....stort sett fløyet og glemt.
Har benyttet 5% Nitro 18% olje hele tiden.
Fortsatt veldig lettstartet og med grei komp
Mener jeg har ca 500 flights på den +- umulig og vite sikkert da jeg ikke logger nøyaktig. sier vi 6 minutter pr flight i snitt så er dette 50timer trekker vi fra 20% for kjente så er vi på 40timer
Har ikke gjort noen inngrep i det hele tatt, og begynner så smått og bli imponert over hissigproppen.
Tenk om alt hadde vært like snilt. Eller er ikke dette mer enn man kan forvente av en slik sak??
Comment