Unconfigured Ad

Collapse

Deler til SC46A-S

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bardp
    • Nov 2010
    • 2473

Deler til SC46A-S

Etter et kjempekras i dag er forgasseren og festet til hoveddysen bak på motoren knekt av. Samt at fjulnippelen på forgasseren er knekt.
    Trenger ny forgasser og holder til hoveddysen.
    Hvor får man tak i nytt?
    Er klar over at det ikke koser mange kroner for en ny slik motor men motoren gikk så utrolig bra på alle måter.
  • JayBee
    • Sep 2009
    • 762

Når en forgasser koster 457kr hos elefun så ser jeg ikke noe annet fornuftig alternativ enn å anbefale deg å kjøpe en JBA 46F JBA .46F 2 takt new version - ThrottleStore.Com

JBA sin F serie er knallbra! Jeg bruker en 56F i et 3D fly og den går så det griner pluss at den er pålitelig utav tusan!

510kr for en motor er jo ingen ting. Her får du mer enn hva du betaler for.
    Jon-Brage Hoel Andorsen
    -------------------------------------------------------------------------
    Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

Alt flyr bare du har nok motor!

Comment

• bardp
      • Nov 2010
      • 2473

Ja du har nokk rett det er vel ingen fornuft i og kjøpe en ny forgasser til nesten samme pris som en ny motor. Motoren på TS er jo desverre ikke på lager så det er vel noe usikkert når en kan få en slik.
      Jeg har forøvrig også en JBA 56F i en Redy MKII og den fungerer utmerket men er betydelig mer tørst en det SC46A-S var uten at ytelsen var tilsvarende høyere.

Mulig jeg gjør et forsøk med Biltema stil epoksy og herding i stekovnen i morgen. Kan jo flytte hoveddysen frem til forgasseren om liming av den fungerer.

Comment

• JayBee
        • Sep 2009
        • 762

Hobbyking har en ASP 52A på lager som jeg har i en cessna. Den er ganske god. Den bruker lite suppe, og har nok power. ASP og SC er produsert på samme fabrikk ut ifra det jeg har fått med meg... Jeg bestilte min fra hk og har aldri fått toll eller moms på pakker fra dem.

275kr pluss frakt 98kr = 373kr
        Jon-Brage Hoel Andorsen

Comment

• bluespal
          • Nov 2005
          • 52

En annen mulighet er Just Engines i England.
          Godt utvalg i deler til en fornuftig pris, leveringstid ca 1 uke
          Her er en link til reservedeler: Just Engines Online Ltd A.S.P. Two Stroke Spares

Comment

• bardp
            • Nov 2010
            • 2473

Ja nu går motoren. Vasket delene skikkelig rene med TRI og limte dem sammen med Biltema steel epoksy herdet det hele i stekeovnen med 100 grader. Filte vekk overflødig lim og monterte sammen flyttet hoveddyden fra den bakmonterte posisjonen og frem på forgasseren. Har nå testkjørt i 1/2t og motoren går som en klokke. Utrolig hvor sterkt dette limet er.

Comment

• JayBee
              • Sep 2009
              • 762

Det var jo bra at du fikk motoren til å gå! Artig med sånnt lim når det virkelig funker
              Jon-Brage Hoel Andorsen

Comment

• bardp
                • Nov 2010
                • 2473

Nå gjennstår det bare og finne et nytt fly til motoren. Seagul Bomerang som den satt i da den krasjet er det definnetivt ikke mye igjen av.

Comment

• JayBee
                  • Sep 2009
                  • 762

Originally posted by bardp
                  Nå gjennstår det bare og finne et nytt fly til motoren. Seagul Bomerang som den satt i da den krasjet er det definnetivt ikke mye igjen av.
                  Du kan få kjøpe en brukt tom boomerang hos meg for 200kr XD :P
                  Jon-Brage Hoel Andorsen

Comment

• bardp
                    • Nov 2010
                    • 2473

Ja det var jo et greit tilbud.
                    Men nå er det slik at jeg i all hovedsak er jeg mekaniker og gutungen på 14 er den som flyr. Og etter at jeg kraset Bommerangen blir vel den ordningen enda mer permanent.
                    Han vil vi skal sette SC46A-S motoren inn i en Ready MKII som det nå står en JBA 56F i. For så og kjøpe en Cessna 177 Cardinal fra TS og sette JBA 56F motoren i den.
                    Vet ikke hva det blir til men om det blir aktuelt og kjøpe Bommerangen din kommer jeg tilbake på det.

Comment

• JayBee
                      • Sep 2009
                      • 762

Er det en slik dere skal sette motoren i?

Cessna 177 Cardinal on Floats - ThrottleStore.Com
                      Jon-Brage Hoel Andorsen

Comment

• bardp
                        • Nov 2010
                        • 2473

Ja men den uten flotører.

Comment

• JayBee
                          • Sep 2009
                          • 762

Ok.

Eehm.... For å si det enkelt. Den trenger mere enn 56 motor!

Jon M på forumet her hadde en slik med 91firtakter og det var så vidt nok motor til å få fart til å rolle. Hadde jeg vært deg så hadde jeg fått tak i en billig 91 2 takter å puttet i den.

Men for å se det fra en annen side så blir det jo veldig skalalikt å fly med 56

Sendt fra min iPhone med Tapatalk.
                          Jon-Brage Hoel Andorsen

Comment

• bardp
                            • Nov 2010
                            • 2473

Ja jeg regner med at det ikke blir noen sprinter i første omgang. Planen er og ettervært forsøke å putte inn en slik JBA J15G 15cc bensinmotor når den engang kommer på lager.

Comment

Working...