Unconfigured Ad

Collapse

Motor til World Models Super Chipmunk .90 ARF m/retract

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bardp
    • Nov 2010
    • 2473

Motor til World Models Super Chipmunk .90 ARF m/retract

Sittter og vurderer hvilken motor jeg skal kjøpe til dette flyet. Hadde opprinelig tenkt og bruke en 15cc bensiner men den har jeg montert i en P40 så da ble jeg fri for motor til World Models Super Chipmunk .90 ARF m/retract. Tror jeg vil ha 4 takter da jeg synes disse går finest. Alternativene er vel og bestille en ASP 91 fra kina den kommer på rett under kr 1000,- inklusiv frakt. Ellers ligger det jo en YS110 4 takter til kr 1.100,- og en Saito 91 til Kr 1.350,- på RC markede.
    Noen som har gode råd her?
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

Tror jeg hadda valgt Saito. nydeli lyd til ett scala fly. og masse krefter
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• bardp
      • Nov 2010
      • 2473

Ja Saito en er sikert en fin motor til denne modellen. Noen som hvet hvem som forhandler disse her på berget.
      Hadde vel blit langt beder kraft med YS110 men den er vel også noe tyngre.
      ASP 91 vile vel for meg være sikkerstikket for meg da jeg en 61 og en 120 fra før som begge går svært bra men det kunne jo også være morsomt og prøve et annet merke.

Comment

• tyor
        • Mar 2005
        • 9757

eneste jeg vet som har noe av saito her i norge er RCMODELLER - RCMODELLER.no men har ikke så stort utvalg tror jeg. asp sin 4-taktere går fint de. men erfaringsmessig så er de ganske late i forhold til os og saito.. ys er vel kanskje de sprekeste 4-takterne men litt vanskeligere å justere tror jeg.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

Frsky taranis 9+
        + diverse små ting

Comment

• Superstar40
          • Dec 2002
          • 1667

Ys er et råskinn av en motor, men krever minimum 20% nitro og olje. Jeg kjører 30 % nitro på min og har da unlimited vertikal ytelse på en 4kgs Matrix - kan bruke opp til 16 x 12 propell, jeg bruker 15 x 10. Du må også være glad i ventil justering for å få de til å yte optimalt. Men når alt er stilt riktig og oppstarts prossedyrer er fulgt så starter den på første flikken.
          Espen Kvien
          Gruppeleder F3A
          Vingtor RC Club
          f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• bardp
            • Nov 2010
            • 2473

Da er YS utelukket vil ikke styre med flere sorter brenstoff til motorene i dag bruker jeg Rapicon med 15% nitro 18% olje og det fungerer utmerket på mine andre motorer. En forutsetning for en ny motor er at den kan gå på dette. Noen som hvet om Saito liker dette brennstoffet.
            Last edited by bardp; 04-07-11, 09:22.

Comment

• tyor
              • Mar 2005
              • 9757

manualen til saito finner du her http://www.horizonhobby.com/ProdInfo...der_Manual.pdf

De andefaler 10-15% nitro og 20%olje. men hvis det ikke er å oppdrive så anbefales en god 2takt glow fuel som omega,coolpower osv. de anbefaler ikke fuel med bare castor olje men syntetisk. tror nok den skulle gå fint på den fuelen du har.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

Frsky taranis 9+
              + diverse små ting

Comment

• bardp
                • Nov 2010
                • 2473

Da ser det ut til at kan bli en Saito 91. Denne motoren er brukt så hvor får man eventyelt deler til en slik om det skulle feile noe.

Comment

Working...