Unconfigured Ad

Collapse

Spørsmål om Motorer, Bensin og Fieldbox

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • remy
    • Oct 2004
    • 64

Spørsmål om Motorer, Bensin og Fieldbox

Hei!

Lurer på noen ting:

Kjører som vanlig med Byron 20%olje og 10% nitro på min OS 25 MAx FP. Burde jeg gå ned i olje, ha det samme eller lavere, og burde jeg gå opp til 15% nitro?

Skal også kjøpe meg en OS32 Sx tenkte jeg, men ser at det er andre motorer ute på markedet som er langt billigere. I min verde er kvalitet noe man betaler for og før hadde jeg mange motorer i kun OS. ALDRI Hatt startsvansker eller problemer med de. Men ser at siden den tid da det varsuper tigre og OS, har det kommet en del andre aktøre på markedet. Noen som kan fortelle litt kort om de og kanskje noen anbefalinger, eller kanskje noen sitter på en pent brukt 32sx fra OS??

Tenkte på å bygge meg en Fieldbox, noen som vet om en url med en side som har tegninger og mål??

Takk for svar..
    Nothins\'s like a great day fishing
  • ThomasB
    • Aug 2004
    • 1305

Jeg Vil vel si at jeg har og hatt min del med OS motorer. Nå bruker jeg stort sett SC, (zdz/zenoha av store) de er lettstartet, går kjempe bra, er greie i forhold til fuel forbruk, og ikke minst, de er billigere i innkjøp. Jeg ser ingen grunn til å kjøpe en annen dyrere motor bare fordi det står OS på den, hvis jeg kan få samme kvalitet til 1/2-3/4 av prisen av OS. Dette er selvfølgelig min side av saken, og jeg vet at det er en historie for hver motor eier, men slik er min erfaring.

Thomas
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

Comment

• Jon Roger
      • Mar 2004
      • 120

OS motorer er i hvertfall et sikkert valg. Å kjøpe "billige" motorer er mer å sammenligne med et lotteri, noen fungerer helt ok, andre fungerer knapt i det hele tatt.

Prisforskjellen mellom anerkjente merkevarer og billigprodukter er som regel forsvinnende liten sett opp i mot kvalitetsforsjellene.(gjelder ikke bare motorer)

På sikt er det billigeste å bruke kvalitetsprodukter.

Comment

• ThomasB
        • Aug 2004
        • 1305

å da mener du at SC er dritt????????
        pussig at de altid virker bra da
        www.airheads.no

Comment

• remy
          • Oct 2004
          • 64

SC??? Hva er det, kan du linke til en shop som har det??

Og en annen ting jeg lurer på. Har alltid brukt pocket glow, men vurderer å kjøpe et panel, noen paneler har bryter fyll - av - tøm på panelet, men hvilke pumper er det som virker til de??

Comment

• Motorboy
            • Nov 2003
            • 1566

Re: Spørsmål om Motorer, Bensin og Fieldbox

Originally posted by remy
            Hei!

Lurer på noen ting:

Kjører som vanlig med Byron 20%olje og 10% nitro på min OS 25 MAx FP. Burde jeg gå ned i olje, ha det samme eller lavere, og burde jeg gå opp til 15% nitro?

Takk for svar..
            Anbefaler ikke å kjøre OS max 25 FP med syntetisk olje, bruk samme oljeinnhold som før 20%. Fordi din gamle motor har stålsylinder/støpejern stempel og kan ruinere hvis den fikk kjøre med syntetisk olje.

Jeg har samme motor som du har. Pålitelig maskin

Jon Roger: Å kjøpe "billige" motorer er mer å sammenligne med et lotteri, noen fungerer helt ok, andre fungerer knapt i det hele tatt.
            Enig med Avenger...

Jeg har 1 Leo, 1 Thunder Tiger, mange nok SC og Magnum motor, så de er like gode som japanske motor og like rimeligere..

OS motor har ikke vært alltid det beste kvalitet i alle årene, det har forekommet mye snakk om nikkelflassing og høy pris bland R/C folka der ute i verden.

Jens Eirik

Comment

• ThomasB
              • Aug 2004
              • 1305

SC-Super Custom...

osv osv

JP har jo ett greit panel til en rimelig penge.

jperkinsdistribution.co.uk

De har masse forhandlere i norge. F.eks de to overnevnte.
              www.airheads.no

Comment

• Niklas
                • Sep 2003
                • 899

SC er en motor det
                nja... hvilken butikk har det da? Han her har det da. http://www.nortrading.no/default.asp?menu=336&page=353

Comment

• Jon Roger
                  • Mar 2004
                  • 120

å da mener du at SC er dritt????????
                  Nå var det ikke jeg som nevnte SC(jeg snakket generelt om "billigmotorer"), men siden du spør så ja, det mener jeg.

Som jeg sa i mitt forrige innlegg så fungerer noen ok, andre ikke.

pussig at de altid virker bra da
                  Å si at de alltid virker bra er nok å ta litt hardt i. Jeg har sett eksempel på både baklokk som faller av i småbiter og forgassertønner som kiler seg på SC motorer. Jeg har også sett SC motorer som funger som de skal.

Selv vil jeg ikke gamble på å kjøpe flere av disse motorene enn det jeg har gjort.

Comment

• Motorboy
                    • Nov 2003
                    • 1566

SC, Magnum, Leo og andre merker jeg ikke husker er produsert fra samme fabrikk i Kina, jeg har prøvd reservedeler fra Magnum på SC motor og delene passer.

Originally posted by Jon Roger

Å si at de alltid virker bra er nok å ta litt hardt i. Jeg har sett eksempel på både baklokk som faller av i småbiter og forgassertønner som kiler seg på SC motorer. Jeg har også sett SC motorer som funger som de skal.

Selv vil jeg ikke gamble på å kjøpe flere av disse motorene enn det jeg har gjort.
                    Det er noe som vi kaller "mangel på ettersyn og vedlikehold" på motorene, du skal kontrollere selv og etterstramme skruer, bolter på nye motorene og sjekke før du flyr ute. Ingen motor er vedlikeholdsfrie.

Jens Eirik

Comment

• remy
                      • Oct 2004
                      • 64

Så hvis jeg går for denne som er 400 billigere enn OS, hva får jeg egentlig igjen for det? (bare sånn for å trekke dette maksimalt)

Også tenkte jeg på dette panelet:

Det har IKKE den knappen jeg henviste til, men det er billig og pumpa som de har har knappen på pumpa...

Er den grei tro?

Comment

• Niklas
                        • Sep 2003
                        • 899

1: Aner ikke, men min SC motor funker fint, og jeg har vert borti tre andre, og de også funker.
                        2:Jeg også har det, og det er et helt greit panel.
                        3:Jeg har den pumpen og den er visstnok mye bedre en den superheavydutygode pumpa Vingemutteren bestillte fra USA fordi den var så bra, medandre ord så er det en veldig god pumpe .

Comment

• Jon Roger
                          • Mar 2004
                          • 120

Det er noe som vi kaller "mangel på ettersyn og vedlikehold" på motorene, du skal kontrollere selv og etterstramme skruer, bolter på nye motorene og sjekke før du flyr ute. Ingen motor er vedlikeholdsfrie.
                          Tusen takk for tipsene, dette var helt nytt for meg .

Comment

• remy
                            • Oct 2004
                            • 64

Originally posted by Ostnik
                            1: Aner ikke, men min SC motor funker fint, og jeg har vert borti tre andre, og de også funker.
                            2:Jeg også har det, og det er et helt greit panel.
                            3:Jeg har den pumpen og den er visstnok mye bedre en den superheavydutygode pumpa Vingemutteren bestillte fra USA fordi den var så bra, medandre ord så er det en veldig god pumpe .
                            Vingemuttern??

Går for den saken og powepanelet, monterer bare pumpa ved siden av fuelkanna

Men litt usikker på motor enda. Håpet på å få tak i en brukt OS 32 SX, men ikke mange av de i omløp!!!

Comment

• Motorboy
                              • Nov 2003
                              • 1566

[quote="remy"]
                              Originally posted by Ostnik
                              Men litt usikker på motor enda. Håpet på å få tak i en brukt OS 32 SX, men ikke mange av de i omløp!!!
                              Lønner seg ikke kjøpe brukt for du kan ikke vite motorens historie eller er tidligere eieren ærlig. Den kan være slitt, bøyd veivaksel etter krasj, dårlig vedlikehold, kjørt varm etc etc...

Heller kjøp en ny motor og glem bekymring.

Jens Eirik

Comment

Working...