Unconfigured Ad

Collapse

Dryper av forgasseren??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • affa
    Administrator
    • Jul 2002
    • 5878

Dryper av forgasseren??

Har bannet litt med Beastèn i dag da den mer eller mindre stoppet umiddelbart så fort den var på rygg...

ble 3 vellykkede deadsticks. Etter litt tuning og feilsøking viste det seg at en lodding på LiPO regulatoren til tenninga var gått av og holdt på plass kun med krympestrømpe.

Da ble det hjem for litt modding og i samme slengen tenkte jeg å lodde inn ett messingrør på det lille hullet i forgasserplaten slik at motoren senser trykket gjennom en slange inn i kroppen.

når jeg da monterer på lokket igjen så står det bare å drypper av gasseren. Kan det ha skjedd noe med membranen på innsiden eller er det bare å tømme tanken inntil jeg fyrer den i morgen så er ting på stell igjen.

Kan ikke skjønne hvorfor den plutselig skulle stå å dryppe sånn???
    • 601

Eg monterte lokket på min DA 50 feil vei... med bulen innover.
    Ikke smart.... Fueln rant rett igjennom forgasseren hvis eg bikka flyet på nesen.
    Svein Roe
    ----------------
    Skymaster F-15 - Nexus Mk II
    Boomerang Sprint - Simjet 2250
    Starfire II P-60
    C-arf Extra 2,3 - DA 50
    EF Extra 91" - DA 60
    EF Edge 48"
    Ventus 4m
    Mini Nyx

Comment

• affa
      Administrator
      • Jul 2002
      • 5878

Lokket står ihvertfall riktig vei så er noe annet som plager den....

Comment

• bardp
        • Nov 2010
        • 2473

Om tanken står høyre en fogasseen er det vel ingenting i forgasseren som hindrer bensinen og renne ut av tomgangsdysen når motoren ikke går. Det samme skjer på en lien JBA 15cc jeg har det drypper lit fra forgasseren når tanken er full men den fungerer helt fint. Det er jo ikke noe flotør som stenger for bensinen på disse flymotorene så en må antakelig ha en liten krane på bensinslangen om en vil ungå dette.

Comment

• ToreG
          • Nov 2008
          • 191

Var ute for noe av det samme, hos meg var det "tappen" på baksiden av membranen som hadde kommet ut av et spor. Det gjorde at nåla ikke stengte og det rant bensin ut av forgasseren.

Comment

• affa
            Administrator
            • Jul 2002
            • 5878

At forgasseren ligger lavere enn tank er ganske vanlig og det skal ikke dryppe av den selv om det ligger plassert slik. Har masse bensinfly og det drypper aldri. Denne har jeg hatt ett år og ikke dryppet en dråpe noensinne.

Men siste tips der skal jeg sjekke, det kan jo ha skjedd sidenjeg hadde av lokket og membranen.....

Comment

• Aviator
              • Mar 2005
              • 601

D e jo en ring på membranen som skal inn på den bøyla. Hvis den hopper av kan det jo være en mulighet for at det ligger ett svakt trykk på den bøyla....
              Svein Roe
              ----------------
              Skymaster F-15 - Nexus Mk II
              Boomerang Sprint - Simjet 2250
              Starfire II P-60
              C-arf Extra 2,3 - DA 50
              EF Extra 91" - DA 60
              EF Edge 48"
              Ventus 4m
              Mini Nyx

Comment

• affa
                Administrator
                • Jul 2002
                • 5878

Det var som ToreG tipset om, tappen sto ikke skikkelig i sporet og membranen sto da og trykte på slik at det rant. Nå er den frisk som en fisk igjen

Så får vi se om loddingen og slangen inn i kroppen skaper stabilt trykk og en bedre midrange eller om den bare må få seg noen tanker til før den går 100%. Skal sies at jeg ikke klager for makan til motor skal man se lenge etter. Stått i hele vinter og tente på 5 flippet og startet på 4 flippet.

Lett å starte kald og lett å starte varm. Drar som ville h....... og går lavt og fint på tomgang

Comment

Working...