Unconfigured Ad

Collapse

Trøbbel med min ZDZ 160 B2RV-J

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sekkenes
    • Sep 2005
    • 342

Trøbbel med min ZDZ 160 B2RV-J

Problemet er oppstart. Flikker kald motor med schoke til den tenner (10-20+ flikk). Så kommer det... Må flikke vel og lenge før det skjer noe. Sikkert 40-50 flikk. Da tenner den litt og etter 20-30 flikk så starter den. Går helt fint og responderer på justering av nåler. Har prøvd med for feit innstilling og mager innstilling.

Skrudde av forgasser i kveld. Fant noen smårusk i en sil bak membranen. Skal man forresten kunne blåse gjennom forgasser? Det går ikke på min. Tok av bensinslangen til forgasser og satte den på igjen for og få litt luft i slangen. Når jeg flikker er det nesten ikke bevegelse i boblen i slangen.

En annen ting... Ser at det er et spor på motorflensen ved siden av selve innsuget på motoren. På flensen som forgasseren ligger ann på. På forgasseren er det et hull ved siden av innsuget som tilsynelatende skal stemme med sporet på motoren. Men på motsatt side av innsuget. Hvis jeg snur forgasseren så vil hullet på forgasseren stemme overens med sporet på motorflensen. Noen som vet hvordan dette skal være? Fra fabrikke ser det ut til at det ikke skal stemme overens... ?

Fint hvis noen har noen kloke ord og komme med. Litt frustrert over all flikkingen som må til for og starte...
    Yngve Sekkenes

http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

Høres ut omtrent som min zdz 80rvj den oppfører seg slik. det som skjer tror jeg er att når den tenner med choke så drar den i seg alt for mye bensin, og derfor må du flikke så mange ganger før den tenner etterpå. Det jeg gjør med min som står annbefalt på zdz zine sider er. 5flikk med full gass og full choke tenning av. så 5 flikk med gass nesten på tomgang og full choke og tenning av. så av med choke, litt høy tomgang og tenning på så starter den. De kaller det 5-5-1 metoden Men du må få bensin frem til forgasseren først hvis det ikke er det. og det skal ikke gå og blåse gjennom disse forgasserene som har pumpe. Når det gjelder det hullet så høres det litt merkelig ut att det ikke stemmer overens, men da tror jeg ikke den ville gått så bra når du har fått start heller.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• sekkenes
      • Sep 2005
      • 342

Takk for svar tyor. Det blir testing av 5-5-1 metoden i morra. Høres fornuftig ut dette. Håper løsningen er så lett som det høres ut til
      Yngve Sekkenes

http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

Comment

• Sniper
        • Nov 2005
        • 1386

Hadde også lignende problem med en zdz (60). Der var årsaken at chokespjeldet ikke lukket HELT inntil. Holdt på å flikke på meg tennisalbue før jeg fant ut av det.
        Geir

3D plane - 1D brain

Comment

Working...