Problemet er oppstart. Flikker kald motor med schoke til den tenner (10-20+ flikk). Så kommer det... Må flikke vel og lenge før det skjer noe. Sikkert 40-50 flikk. Da tenner den litt og etter 20-30 flikk så starter den. Går helt fint og responderer på justering av nåler. Har prøvd med for feit innstilling og mager innstilling.
Skrudde av forgasser i kveld. Fant noen smårusk i en sil bak membranen. Skal man forresten kunne blåse gjennom forgasser? Det går ikke på min. Tok av bensinslangen til forgasser og satte den på igjen for og få litt luft i slangen. Når jeg flikker er det nesten ikke bevegelse i boblen i slangen.
En annen ting... Ser at det er et spor på motorflensen ved siden av selve innsuget på motoren. På flensen som forgasseren ligger ann på. På forgasseren er det et hull ved siden av innsuget som tilsynelatende skal stemme med sporet på motoren. Men på motsatt side av innsuget. Hvis jeg snur forgasseren så vil hullet på forgasseren stemme overens med sporet på motorflensen. Noen som vet hvordan dette skal være? Fra fabrikke ser det ut til at det ikke skal stemme overens... ?
Fint hvis noen har noen kloke ord og komme med.
Litt frustrert over all flikkingen som må til for og starte...
Skrudde av forgasser i kveld. Fant noen smårusk i en sil bak membranen. Skal man forresten kunne blåse gjennom forgasser? Det går ikke på min. Tok av bensinslangen til forgasser og satte den på igjen for og få litt luft i slangen. Når jeg flikker er det nesten ikke bevegelse i boblen i slangen.
En annen ting... Ser at det er et spor på motorflensen ved siden av selve innsuget på motoren. På flensen som forgasseren ligger ann på. På forgasseren er det et hull ved siden av innsuget som tilsynelatende skal stemme med sporet på motoren. Men på motsatt side av innsuget. Hvis jeg snur forgasseren så vil hullet på forgasseren stemme overens med sporet på motorflensen. Noen som vet hvordan dette skal være? Fra fabrikke ser det ut til at det ikke skal stemme overens... ?
Fint hvis noen har noen kloke ord og komme med.

Comment