Announcement

Collapse
No announcement yet.

Feste av sylinder til motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Feste av sylinder til motor

    Jeg har en MVVS 50 IRS som blåste ut pakkningen mellom motoren og sylinderen i vinter.
    Jeg klipte til en ny pakning og monterte denne med pakknings silikon.
    Mutterne ble festet med blå locktite. ( medium )

    Oppdaget for noen dager siden at motoren ikke gikk som den skulle.
    En kontroll viser at mutterne , er løse. Nå har jeg fått tak i orginal pakkning, som jeg skal sette på.

    Er det noe poeng og bruke pakknings silikon eller blir det bedre uten ?

    Hva slags type locktite bør jeg bruke får og få dette til og sitte passe hardt ?
    ( Eller bør det gå bra uten locktite ? )
    Kjetil
    oops: . . ! . .

    http://www.vingmfk.com

  • #2
    Bruk orginalpakning, rens flatene, vanlig silikon er ikke å anbefale. sjekk at annleggsflater er plane og hvis du skal bruke noe i tillegg til pakning bruk en pakningssement som tåler fuel(bensin). sjekk for riktig tiltrekning av festebolter.Er det låsemuttere?

    Comment


    • #3
      Og ingen locktite. Den løsner når det blir varmt.
      Ørjan Pettersen
      Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

      Comment


      • #4
        Nordlock skiver kan sikkert funke bra her.

        Comment


        • #5
          skal i grunn ikke være noe problem å bare tighte opp uten noe feste middler, som sagt over så vil du strame opp med locktite, men når toppen blir varm, så vil stoffet forsvinne litt, og du får løse muttrer. evnt bruke en låseskive som larsern sier.
          når det gjelder pakkning har jeg brukt melkekartong til pakkning mellom veivhuset og sylinderen LOL
          blir ikke noe trykk der... men altid best med orginalt og uten noe stoff på, så må du også huske på å tighte opp stjernevis/diagonalt for å få jevn press på pakkningene.

          Comment


          • #6
            Mellom sylyndr og veivhus er pakkningens tykkelse kritisk da det påvirker kompresjinen. Bruk orginalpakning eller om en lager seg pakning så sørg for at den har samme tukkelse som orginalpakningen etter tiltrekning. Låseskiver fungerer som oftest greit men virker ikke dette kan en låse mutteren med og gi et lite kall med en kjørner mellom mutteren og bolten.

            Comment


            • #7
              Takk for råd.
              Tror det var pakknings silikonen som lagde problemer. ( Gikk i oppløsning)
              Nå har jeg skrudd det sammen med bare orginal pakning.
              Så får vi se om det holder. . .
              Kjetil
              oops: . . ! . .

              http://www.vingmfk.com

              Comment

              Working...
              X