Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align 50 Hyper lager og stempelring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Align 50 Hyper lager og stempelring

    Hei, har en Align 50 hyper som er begynt å virke litt slapp, den er på sin 3. sesong nå (har ikke vært voldsomt mye brukt). Den står i en STD 600N, flyr på 2100rpm i Idle2. (12 grader pitch) Jeg mener å huske at det var mye mer futt i den når den var ny"innflydd", Nå skal det sies at det var første fuelhelikopteret mitt, å min flygestil har gått fra Hoover til enkel acro og veldig lett 3D. Synest at den "bogger" litt lett i lange svinger uten at den store farten er der. Ikke er det imponerende fart i vertikalen heller. Den ryker passelig, å jeg kan uten problem holde fingeren i 6-7 sek på bakplata til motoren når jeg nettopp har landet.

    Så da tenkte jeg at den skulle få en liten service, nye lager og ny stempelring. Så da kommer det store spørsmålet, hvor får jeg tak i dette til en ok pris? Eller skal jeg like godt droppe servicen og kjøpe en 55 motor?

    Takker for all hjelp.

    Rolan
    Rolan Skartun

    Trex 600 Flybarred - Trex 450SE V2 RJX 3GX -Steve Shumate SU-37 & T-38(knust under lowpass invertet, a good way to go!):cool:

    Compass 7HV / MKS 950/980 / Align 700MX / CC Ice 2 120amp / BeastX/ Futaba S.bus

    http://www.sognmodellfly.com

  • #2
    Nå har ikke jeg testet 50 vs 55, men jeg tror de fleste som flyr litt 3D foretrekker 55 motor..
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

    Comment

    Working...
    X