Unconfigured Ad

Collapse

Laser v240 går kun på den ene sylinderen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • affa
    Administrator
    • Jul 2002
    • 5877

Laser v240 går kun på den ene sylinderen

Jeg kjøpte en Laser 240V for ganske lenge siden, men siden prosjektet har tatt tid fikk jeg først i går prøvd oppstart av den.

Den starter lett og går egentlig fint, men den ene sylindren går dårlig og hvis jeg fjerne den ene fuelslangen så merker jeg ikke forskjell. Mens andre ganger går den ganske greit, men "skyter" i potta.

Trodde det jo var forgasseren som har stått med gammel fuel i men det er det ikke da jeg har kryssbyttet forgasser med samme resultat...

Jeg regner da med at det må være noe annet enn pakninger etc som er problemet?

- Kjører OS #F på begge sylindre og de er også kryssbyttet
    - Har hatt en plugg i hver av sylindrene ( en av gangen) og det er ikke merkbar forskjell i kompresjonen
    - Har målt og justert ventilen til 0.06 - 0.08

Noen med gode ideer??
    • 227

Virker som om du har testet det meste.
    Siden dette er en ny motor så virker det jo usannsynlig, men jeg ville likevel sjekket timmingen på kamene.

Jeg har ikke mye erfaring med Laser V-motoren, min 160 har ikke vært startet enda....
    Men etter det jeg har lest meg frem til er det fort gjort å bomme på timmingen av kamene.

Ellers så anbefaler laser å bruke to tanker, men jeg er usikker på hvor mye det har å si.
    Niels Jensen
    Phoenix rc club

Små gutter ser på opp på himmelen når de hører et fly, noen av oss slutter aldri med det.

Modellflyving er mental hygiene.

Comment

• Raptor
      • Sep 2003
      • 837

Originally posted by highspeed
      Virker som om du har testet det meste.
      Siden dette er en ny motor så virker det jo usannsynlig, men jeg ville likevel sjekket timmingen på kamene.

Jeg har ikke mye erfaring med Laser V-motoren, min 160 har ikke vært startet enda....
      Men etter det jeg har lest meg frem til er det fort gjort å bomme på timmingen av kamene.

Ellers så anbefaler laser å bruke to tanker, men jeg er usikker på hvor mye det har å si.
      2 tanker? Bedre med en tank og 2 seperate clunker.. Det gjorde iallfall jeg en gang på en Saito med 2 gassere og det fungerte utmerket.
      Mvh.
      Rolv Leirro

Comment

• affa
        Administrator
        • Jul 2002
        • 5877

Motoren er ikke ny...

Tok den opp i går kveld og den ene ventilen har vært nede i stempelet. For meg virker det som ventilen må være byttet tidligere da den nå ser ut til å tette meget bra.

Laser anbefaler 2 separate tanker men vet mange som kjører 2 klunker i 1 tank som fungerer meget bra.

Konfronterer selger nå. Er ikke imponert

Sendt fra min HTC Sensation

Comment

Working...