Har en OS 65 LA 2-takt som har gått som en klokke helt til jeg hadde en krasj i dag.
Når jeg nå prøver å starte motoren dør den ut etter noen sekunder.
Jeg er rimelig fersk på dette, men skal forklare hva som jeg har observert.
Ved priming av motoren åpner jeg full gass å dekker til innsuget på forgasseren, den suger inn men fuel går tilbake etter litt.
Tar jeg bort fingeren fra luftinnsuget renner fuelen tilbake i slangen med en gang.
Jeg mener å huske at om jeg flikket proppelen rundt tidligere på denne måten ble fuelen stående i forgasseren.
Hvordan skal dette være?
Når motoren starter virker det som at den forbrenne bare fuelen som er i forgasseren men får ikke sugd inn ny fuel.
Jeg har sjekket alle skruer på topp, forgasser etc alt sitter som det skal.
Pluggen gløder virker som den er ok.
Alle slanger er byttet.
Det virker som at tank / slange system er ok.
Skal fuel linjen bli stående i forgasseren eller er det normalt at den renner tilbake med en gang?
Hvordan sjekker jeg at kompresjon er ok?
Kan toppen være skadet / event andre deler på motoren som gjør at jeg ikke har god nok kompresjon?
Motoren har bakmontert hoveddyse, den står ikke på selve forgasseren.
Håper på gode tips.
Når jeg nå prøver å starte motoren dør den ut etter noen sekunder.
Jeg er rimelig fersk på dette, men skal forklare hva som jeg har observert.
Ved priming av motoren åpner jeg full gass å dekker til innsuget på forgasseren, den suger inn men fuel går tilbake etter litt.
Tar jeg bort fingeren fra luftinnsuget renner fuelen tilbake i slangen med en gang.
Jeg mener å huske at om jeg flikket proppelen rundt tidligere på denne måten ble fuelen stående i forgasseren.
Hvordan skal dette være?
Når motoren starter virker det som at den forbrenne bare fuelen som er i forgasseren men får ikke sugd inn ny fuel.
Jeg har sjekket alle skruer på topp, forgasser etc alt sitter som det skal.
Pluggen gløder virker som den er ok.
Alle slanger er byttet.
Det virker som at tank / slange system er ok.
Skal fuel linjen bli stående i forgasseren eller er det normalt at den renner tilbake med en gang?
Hvordan sjekker jeg at kompresjon er ok?
Kan toppen være skadet / event andre deler på motoren som gjør at jeg ikke har god nok kompresjon?
Motoren har bakmontert hoveddyse, den står ikke på selve forgasseren.
Håper på gode tips.
Comment