Unconfigured Ad

Collapse

Vertikal montert SC120 "spiser" glødeplugger

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KoSl
    • Dec 2007
    • 97

Vertikal montert SC120 "spiser" glødeplugger

Hei

Har en SC120 (4T) som jeg har montert vertikalt i en ny modell jeg holder på å sluttføre.
    Etter to test-taxer har jeg nå måtte byttet to glødeplugger. Er det noen tips og triks som jeg kan ha oversett når en monterer motoren på denne måten med glødepluggen ned?

Virker som om at det er når en setter strøm på pluggen at den blir ødelagt, ved siste hendelse når pluggen døde -tente den så propellen gikk en halv runde når jeg satte på glødingen.

Har hatt denne motoren i en annen modell før hvor den var montert horisontalt - og flydd flere kanner fuel med samme plugg.

Mvh.
    Kjell
    Kjell Ove
    Lillehammer MFK

CMP Super Chipmunk
    ESM Cessna 185
    Raptor 50 T
    CMP Cessna 182 ---I Eske!---
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

ett triks kan være å stoppe motoren etter endt flyging ved å klemme sammen fuelslangen slik at den går tørr for fuel. hvis du kommer til. problemet er ofte att det renner olje og fuel ned i pluggen. så brenner den opp når du setter på glødinga.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• KoSl
      • Dec 2007
      • 97

Originally posted by tyor
      ett triks kan være å stoppe motoren etter endt flyging ved å klemme sammen fuelslangen slik at den går tørr for fuel. hvis du kommer til. problemet er ofte att det renner olje og fuel ned i pluggen. så brenner den opp når du setter på glødinga.
      Skjønner, er det som knekker den da mao. Er håpløst å komme til, men må nok tenke ut noe lurt der da skjønner jeg!
      Takk for tipset!
      Kjell Ove
      Lillehammer MFK

CMP Super Chipmunk
      ESM Cessna 185
      Raptor 50 T
      CMP Cessna 182 ---I Eske!---

Comment

• bardp
        • Nov 2010
        • 2473

Har en ASP 120 4t montert med sylinderen ned uten det har git noen problemer den har sikert kjørt snart 30l fuel på same pluggen.

Comment

• OAK
          • Jul 2002
          • 863

Tror ikke det på grunn av at motoren sitter med pluggen ned. Aldri erfart problemer med dette selv.

Jeg har tre forslag:
          1. Er du sikker på at det ikke er noe feil med glowdriveren din?
          2. At motoren plutselig begynner å spise plugger kan være indikasjon på at dårlige og/eller rustne kulelager.
          3. Hvis du kjører motoren veldig magert kan dette forkorte levetiden på pluggen betrakelig.

Comment

Working...