Unconfigured Ad

Collapse

Inverted montering av 2-takter.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Blåmås
    • Feb 2011
    • 335

    #1

    Inverted montering av 2-takter.

    Har en OS 46 AX som jeg planlegger å montere inverted i en Tucano. Nå hører jeg imidlertid litt forskjellig om inverted 2-taktere. Startvansker, fuel som drypper, motor som stopper osv. Kan kanskje montere 90 grader, men inverted vil ta seg best ut. Hadde vært fint om noen kunne dele litt erfaringer og synspunkter rund dette.
    Stein Johnsen
    http://www.blåmåsan.com
  • roadrune
    • Jul 2007
    • 2292

    #2
    Kan du ikke bare lage en liten bukk og teste motoren inverted i da?
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment

    • Blåmås
      • Feb 2011
      • 335

      #3
      Originally posted by roadrune
      Kan du ikke bare lage en liten bukk og teste motoren inverted i da?
      Av og til ser man ikke skogen for bare trær... Det var en glimrende idè. Har jo en bukk permanent oppmontert i uthuset...
      Tar dog fremdeles imot synspunkter med glede.
      Stein Johnsen
      http://www.blåmåsan.com

      Comment

      • tyor
        • Mar 2005
        • 9757

        #4
        har hatt mange 2-taktere inverted uten problem. de blir bare litt mere kritiske på justaringa. spesielt på lav-nåla.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment

        • -GAS-
          • Jun 2007
          • 1323

          #5
          Går helt fint men det blir litt mere jobb å justere tomgangsnåla. Er den riktig justert er det ikke noe problem etter mine erfaringer ihvertfall. Kan være lurt å lagre flyet med sylinderen til siden eller opp da guffa i motoren vil renne ned til pluggen om den lagres nedover.
          Christen
          http://jetsofnorway.com/

          Comment

          • Blåmås
            • Feb 2011
            • 335

            #6
            Originally posted by Christen
            Går helt fint men det blir litt mere jobb å justere tomgangsnåla. Er den riktig justert er det ikke noe problem etter mine erfaringer ihvertfall. Kan være lurt å lagre flyet med sylinderen til siden eller opp da guffa i motoren vil renne ned til pluggen om den lagres nedover.
            Litt mere jobb sier du. Betyr det at en må være mer nøyaktig, eller at det blir forskjell på prosedyren?
            Stein Johnsen
            http://www.blåmåsan.com

            Comment

            • -GAS-
              • Jun 2007
              • 1323

              #7
              Samme prosedyre, den blir bare mere kresen og ja den ekstra jobben ligger i det å være nøye. OS motorene er mye enklere enn feks SC/ASP der forgasserene er mye mere unøyaktige. Juster til den går lean og bittelitt skritt for skritt ut igjen til den responderer momentant opp til full gass. Husk og justere throttle trim sammen med nåla da den som regel vil øke ganske mye i turtall når du leaner tomgangsnåla.
              Christen
              http://jetsofnorway.com/

              Comment

              • bardp
                • Nov 2010
                • 2473

                #8
                Har en CS 46 2t montert med sylinderen ned den har da gåt fint hele tiden og uten noen som helst problemer.

                Comment

                Working...