Unconfigured Ad

Collapse

Magnum .61 XL AII hvilken versjon?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Superstar40
    • Dec 2002
    • 1667

Magnum .61 XL AII hvilken versjon?

Kjøpte ovennevnte motor fra Elefun til en veldig hyggelig pris Men ble overrasket da jeg pakket ut motoren i dag for på siden av motoren så står det XLS som jeg mener skal være den nyeste versjonen.

Er det noen som har en god forklaring - for jeg finner ikke .61 med betegnelsen XLS på nettet bare i de andre størrelsene. Forgasserhuset skrues fast med to bolter og ikke med festeklemme som på mine SC motorer.

Det andre som jeg også lurer på er at i følge bruksanvisningen står det at man må bruke 20% castor olje og absolutt ikke syntetisk olje ved innkjøringen - gjelder dette den gamle motoren eller gjelder det så fall også for de nye XLS motorene?
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro
  • Motorboy
    • Nov 2003
    • 1566

Re: Magnum .61 XL AII hvilken versjon?

Originally posted by Superstar40
    Det andre som jeg også lurer på er at i følge bruksanvisningen står det at man må bruke 20% castor olje og absolutt ikke syntetisk olje ved innkjøringen - gjelder dette den gamle motoren eller gjelder det så fall også for de nye XLS motorene?
    Regner med den er nyeste motor på markedet.

Følg innkjøringsanvisningen som fulgte med, så du får en motor som holder lenge. Det er normalt å begynne med 20% castorolje og få god smøring på vitale deler som ikke er slitt sammen og fjerne metallpartikler og kjøle motoren mot overoppheting. Ikke lean ut så castorolje blir brent til koks på ventiler.

PS gjelder ikke alle motormerker, noen krever kun syntetisk olje/høy oljeprosent som f.eks Saito, YS som er konstruert for ekstreme bruk.

Etter innkjøring kan du kjøre på normal 4 takt fuel.

Jens Eirik

Comment

• Superstar40
      • Dec 2002
      • 1667

Motorboy skriver
      PS gjelder ikke alle motormerker, noen krever kun syntetisk olje/høy oljeprosent som f.eks Saito, YS som er konstruert for ekstreme bruk.

Etter innkjøring kan du kjøre på normal 4 takt fuel.
      Dette er en to-takts motor men fuel idag går vel stort sett omhverandre!
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• Motorboy
        • Nov 2003
        • 1566

Originally posted by Superstar40
        Dette er en to-takts motor men fuel idag går vel stort sett omhverandre!
        Ja, sant, jeg har noen hvite fuelkanner hvor det sto 4 takt fuel, produsert i Frankrike.

Jens Eirik

Comment

Working...