Unconfigured Ad

Collapse

MLD35 35cc gasoline engine

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bardp
    • Nov 2010
    • 2473

MLD35 35cc gasoline engine

Er ute etter en ny motor for og dra en 20x8 propeller. Hadde først tengt på en YS1.70 CDI men den er jo temelig dyr selv om mann kjøper den fra Japan. Har derfor begynt og tenke på bensinmotor i stedet. Så litt på på NGH GT35S 35cc men syntes ikke turtallet den oppnåde på en 18x6 når den ble testet her var noe serlig og skryte av. Har derfor sett lit på denne MLD35 35cc gasoline engine set jo ut til og kunne være litt både sprekere og lettere.
    Find quality Manufacturers, Suppliers, Exporters, Importers, Buyers, Wholesalers, Products and Trade Leads from our award-winning International Trade Site. Import & Export on alibaba.com

Er det noen som har noen erfaringer eller formeninger om dette?
  • trowin
    • Nov 2009
    • 1100

Kommer ikke videre med den linken din. Men har du vurdert DLE30? Sprek og god motor det..
    Trond Winger, søndagsflyger

EG MX2 106"
    Ultimate 71"/DLE55
    GB Yak55 2.2M/DLE55

Comment

• bardp
      • Nov 2010
      • 2473

Nei jeg har ikke sett spesielt på DLE30 men vurderte en stund RCG 30cc. Men fant ut at MLD35 35cc nokk er sprekere og så har den et tenningsanlegg som tåler opp til 8,4V slik at jeg slipper spenningsregulator når jeg kjører med 6,6V batteri. Linken fungerer på min maskin men siden til SDShobby er fryktelig treig for tiden.

Comment

• affa
        Administrator
        • Jul 2002
        • 5878

Problemet emd å lese HK butikkenes turtallsanvisninger er at de sjelden eller aldri er korrekte. Og det er ingen 30-35 kubikker som er så ekstremt mye sprekere enn de andre. Har testet ett RCGF 32, ZDZ 40, NGH 35, Syssa 30 og DLE 30 og de ligger ganske likt med ZDZ som sprekest.
        Min DLE var en tidlig utgave og den gikk bra men helt ubrukelig på lav tomgang så den røyk ut av hangaren tidlig. RCGF er startvillig og bra og trekker bra. NGH har jeg ikke testet i fly ennå, men tipper den vil duge godt med 19x8 eller 20x8 når den får noen liter gjennom seg. Det er ikke uvanlig å gå opp en god størrelse når den er ferdig innkjørt.

Er det noen som har testet MLD? Brukererfaringer er 1000x mer verdt enn alt av papirdata....

O hvor sprekt trenger du? Legg på 300 gram og kjøp en sprek lett 50 cc da??

Comment

• trowin
          • Nov 2009
          • 1100

Ok, har du sett tester som sier at MLD motoren går bedre?
          Så tror jeg faktisk man kan bruke Life uten regulator på tenning, hvis man leser denne teksten fra Rcpro:

REQUIRES: 4.8 - 6V NiMh/NiCd, or 6.6V LiFe or 7.4V LiPo battery for ignition (separate receiver style pack can be used) (LiPo use requires voltage regulator)

Men det er det sikkert noen andre inne her som kan svare på..

Jeg har DLE30 V2, den er dønn stabil på tomgang, aldri hatt noe problemer med den..
          Trond Winger, søndagsflyger

EG MX2 106"
          Ultimate 71"/DLE55
          GB Yak55 2.2M/DLE55

Comment

• Guest

#6 Unapproved
            En annen ting er at rpm som står oppgitt får du med stor sansynlighet ikke på bakken hvertfall. Jeg hadde aldri kjøpt motor etter hvem som har høyest rpm på papiret. Jeg kjøper noe som jeg vet virker og som har bra tilbakemeldinger.

Men, MLD blir brukt av noen i USA ser jeg, men jeg har ikke lest det som står. Ligger en tråd på FG om motorene.

Comment

• bardp
              • Nov 2010
              • 2473

Nei jeg har ikke lest noen tester på MLD35 og har ingen erfaring med motoren. Eneste innformasjon jeg har er datane fra SDShobby sin hjemeside. Det er derfor jeg spør her på forumet om andre eventuelt kjenner til denne motoren. Men i motsetning til de fleste andre motorer som skal ha max 6V på tenningsanlegget kan denne ta opp til 8,4V.

Comment

• tyor
                • Mar 2005
                • 9757

MLD (melody) er vel det samme som SPE. hadde en 26cc for ett par år siden. den var veldig lettstartet og dro godt. ingen problemer med den i hvertfall. husker det sto SPE/Melody på eska. ble kjøpt på smallsize den gang.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

Comment

• bardp
                  • Nov 2010
                  • 2473

Nå har jeg bestilt motoren fra SDShobby. Kr 1425,- med ekspresfrakt så fåe jeg nå se om den er noe tess. Er den nå ikke det er jo ikke tapet så stort. Men min erfaring er at disse kinamotorene fungerer utmerket jeg har mange av den av forskjellige merker og alle fungerer fint.
                  Skal komme tilbake med lit om motoren når jeg har fåt testet den skikkelig. Nå får jeg starte jakten på et brukbart eksosanlegg til motoren. Der enkleste er nokk og montere en Pitts Muffer som er og få til den motoren for en billig penge men jeg er usikker på om den gir tilstrekkelig lyddemping. Det er ikke mulig og få en Canister Muffler inn i flyet men en kan jo henge den under flyet selv om det ser lit stygt ut. Så om noen har noe bra forslag her tar jeg imot med glede.

Comment

• bardp
                    • Nov 2010
                    • 2473

Da har jeg omsider startet motoren etter å ha montert den inn i flyet med en Pitts Muffer fra SDShobby. Den startet lett og gikk bra fra første stund. Kjørte først gjennom en 1/4 l med 4% olje får så og fylle på 1/2 l med 3% olje. Motoren går som en klokke og har alerede en lav og stabil tomgang.
                    Batteriet i turtelleren min var nå selvsakt døtt så jeg fikk ikke målt noe turtall men det får komme i neste runde. Den dro iallefall APC 20x8 propellen meget bra og det var skikkelig god sprut i denn.
                    Lyden med Pitts potten var nå heller ikke så ille som jeg hadde fryktet faktisk slett ikke verst.
                    Det eneste som forundret meg var at jeg kunne skru nesten en hel omdreining på fulfartsnålen uten vesentlig endring på turtallet på full fart. Mulig det kan ha samenheng med at jeg har montert et slikt bensinfilter FINAL FILTER DUBRO 162 | RCPro.no men det kan jeg nå ikke helt forstå. Noen som har vært borti noe lignende?
                    Men alt i alt er jeg så langt meget fornøyd med motoren.

Comment

• bardp
                      • Nov 2010
                      • 2473

Da fikk den seg endelig noen rurer i lyfta på søndag. Motoren starter og går fint og drar skikkelig bra. Etter tre turer i -7°C var imidlertid batterispemmingen på mine 6,6V LiFe batterier blit så lav at denne sluttet og virke: HobbyKing R/C Hobby Store : Opto Gas Kill Switch.
                      Har nå skiftet den ut med en slik OPTO KILL SWITCH | RCPro.no
                      Den trenger kun 3V for og virke så da får jeg nokk flyd mer neste gang.

Comment

Working...