Announcement

Collapse
No announcement yet.

rcgf 50 cc trekker litt skralt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • rcgf 50 cc trekker litt skralt

    hei

    Har en rcgf 50cc B motor som ikke er helt som forventet,får ikke opp turtallet til mer en 6200 med en 22x10 3w propp.
    Den er pr idag justert slik at den ikke 4takter throttler greit og grei på tomgang (ikke innkjørings justert altså) måtte prøve litt

    Den har ngk c6 plugg,98 okt bensin,4% syntetisk 2T olje , cannister og 4,8 volt på tenning

    Starter lett og trottler ok er vel gått ca 4-5 tanker

    Noen som har maken? skal de gå så kleint

    Har også
    dl50 trekker 7100rpm med 22x10 pitts potte
    DA50 trekker 7300rpm med 22x10 pitts potte og DA cannister samme rpm
    dle55 med 23x8 7300 rpm alle med vess propp og cannister
    ingen er fintunet men trekker mer en bra nok
    Last edited by melby; 24-11-11, 21:20.

  • #2
    Skal vel orke litt mer
    Trond Winger, søndagsflyger

    EG MX2 106"
    Ultimate 71"/DLE55
    GB Yak55 2.2M/DLE55

    Comment


    • #3
      denne var jo veldig innformativ

      http://www.modelaviation.com.au/manu...WalbroCarb.pdf

      Comment


      • #4
        jeg får 6900rpm med en apc 22x10 på min grpro 50cc. men den er ikke fin tunet enda. går litt rikt.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Dere skriver ikke noe om hva slags eksosanlegg dere bruker? Ett fintuna anlegg øker ytelsene ganske mye.
          Christen
          http://jetsofnorway.com/

          Comment


          • #6
            akkurat potta jeg lurte litt på,sitter en kina canister på denne med flexiheader (one size fits all).Har byttet til DA pittspotte nå

            Sittet ute i 1 time og tunet og tunet på på den men får ikke mye respons fra H nåla Nådde 6400 rpm kan justere den sur på maxpes ca 2 turn og den klarer 6300 til 6400 ved ca 1 turn .

            Hva er tenningen deres justert til ? grader eller mm til magnet

            Går rent på mellom registeret men jager på tomgang.har ikke testet etter pottebytte
            Har byttet bensin og plugg i dag ikke merkbar forsjell .
            Temperatur på topp ca +- 50 grader på full pes

            Satte inn en dle55 i flyet til slutt og samme propell 7300 rpm etter 2 min med justering
            Rcgfn sitter nå på bukk og venter på gode ideer
            Last edited by melby; 24-11-11, 21:26.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Christen View Post
              Dere skriver ikke noe om hva slags eksosanlegg dere bruker? Ett fintuna anlegg øker ytelsene ganske mye.
              Jeg har bare den orginale potta som fulgte med motoren. se4r slik ut

              Click image for larger version

Name:	DA5560.jpg
Views:	1
Size:	47.4 KB
ID:	583414
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                Er det boxer du har?
                Ser du skriver 50cc B motor.
                Kan ikke sammenligne singel og boxser på turtallet.

                Comment


                • #9
                  B er cnc blokk og A er støpe blokk.
                  Mener det er riktig,er iverfall rimelig sikker på at det er en enkel sylinder motor jeg har

                  Mener selv at det er tenningen som er feil,men husker ikke hvor mye fortenning jeg satte på dl50 (som også var litt sløv)
                  Kansje noen som vet hvor mye fortenning dissa skal ha?

                  Skal sjekke forgasser og reed i kveld så får vi se i morgen

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har satt tenningen til ca 28 grader før topp på mine motorer. Dette målt med at jeg dreier motoren sakte og ser når det gnister. Har forsøkt og stille på tenningen mens motoren går for fult og det er forbausende hvor mye en kan vri før det merkes på toppturtallet, Men setter en teningen for tidlig får en en heller tvilsom tomgang. Det er jo bare og forsøke så ser du jo fort om den blir kvikkere når du flytter hallerelementet noen mm.

                    Comment


                    • #11
                      28 grader skal bli,er 25 grader nå

                      Er foresten oppe på 2600 med pitts potta,trodde cannister skulle dra bedre jeg

                      Den er flybar nå ihverfall,er ikke villig til å gi opp denne virker til å vere stødig ok motor
                      og ingen merker går bra ujustert

                      Blir spennende med tenninga i morra
                      Last edited by melby; 25-11-11, 22:26.

                      Comment


                      • #12
                        En kina-cannister er nok ikke det beste du kan bruke om du mangler rpm. Men den er bra på støydemping.
                        Jeg har testet en mot en dyrere type og det var stor forskjell. Fikk litt mere turtall, men det viktigste var at motoren gikk betydelig lettere og kaldere.

                        Dette var på en DLE-55.

                        Comment


                        • #13
                          bruker DA annbefalte KS cannister i AW edgen jeg kjøpte av deg,funker helt ok men tror ikke jeg henter mye rpm med de heller
                          Så på de som du har på profilen din,Proflow er de noe bra ?

                          Comment


                          • #14
                            Ja de er meget bra, men om du allerede har ks så er jo de også bra
                            Mulig du kan hente 100 rpm til med proflow, men det er ikke verdt å bytte for så lite om motoren går rent og fint med ks'n.

                            Comment


                            • #15
                              hei anders ks sitter på da`n og den funker strøkent ikke noe tema bytte den
                              Satt å justerte rcgf`n i dag tenningen var 25 grader fikk fortenning på 28 grader da våknet den gikk lettere varvet bedre
                              men litt mer vibrasjon på tomgang.
                              Men fremdeles ikke mer en 6900 rpm prøvde en annen forgasser bang 7200.
                              Fjæra på den interne dysa åpnet ikke nok,satte inn den orig gassern og den veksler mellom 7200 og 7300. 700 moh med 22X10
                              turtallet ble det samme med pittspotta og kina Cannister.

                              plenty med krefter ble det og den er bare gått 4-5 tanker enda ser lovende ut
                              Last edited by melby; 27-11-11, 20:02.

                              Comment

                              Working...
                              X