Unconfigured Ad

Collapse

3W Competition Series eller "vanlig"

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • johanngj
    • Nov 2007
    • 533

    #1

    3W Competition Series eller "vanlig"

    Ser på motorvalg til mitt neste prosjekt. Skal ha en 3W 220 B4. Spørsmålet er om det blir Competition Series eller "vanlig". Noen som har informasjon om hva forskjellen er, og om det forsvarer prisdifferansen? Oppleves de forskjellige i bruk?
    Med vennlig hilsen
    Johannes Gjessing GMFK
    || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||
  • Guest

    #2 Unapproved
    Jeg kan nok ikke alle fordelene. Men den yter noe mere effekt + at det er brukt deler med som er bedre/grommere bearbeidet. Mindre klaringer osv, men det er bare det jeg har blitt fortalt. Jeg er ikke 3w mann, men har en del erfaring med 3w 275cs som visst nok skal være betydelig sprekere enn en vanlig 275cc.

    Comment

    • Litespeed
      • Jun 2005
      • 1064

      #3
      Innsug ,eksosport og kompresjon er modda for mer dreiemoment og litt mer horsepower .
      Øyvind

      www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

      Comment

      • Jon M
        • May 2009
        • 662

        #4
        Her er det som står på nettsiden demmes:

        Hand selected parts for precise tolerance match
        Enlarged transfer ports
        Crankcase transfer ports enlarged
        more horsepower than stock
        Enlarged exhaust ports
        Balanced compression between cylinders on multi-cylinder motors
        11:1 Compression Ratio
        The Competition Series finish is a brilliant Copper Flame Metallic color

        Også er CS motorene mye penere, crankcasen er CNC frest og røde pulverkakkerte sylindre hvis du liker det da
        Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
        Harstad MFK

        Futaba 12FG

        ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
        Slick 360 | Elektrokonvertert
        ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
        Phoenix Decathlon | ASP.70
        Hexacopter

        Comment

        • sekkenes
          • Sep 2005
          • 342

          #5
          Står med samme dilemma jeg også. Mer ytelse og røde topper frister, men er det vært 4 store?

          Jeg skal ha 112B4 cs eller ikke cs...
          Yngve Sekkenes

          http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

          Comment

          Working...