Unconfigured Ad

Collapse

Valgets kval. 3w vs DA

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olavjoergensen
    • Jun 2005
    • 2208

Valgets kval. 3w vs DA

Som tittel sier så klarer jeg ikke bestemme meg over 3w 110CS og DA 120, motoren skal brukes i ei hovre/3D kjerre.
    Har hørt så mye bra om begge og prisen er jo så si lik så jeg ønsker at de som har erfaring med de nevnte kan dele sine erfaringer med diverse propeller osv....
    Olav Jørgensen
    Low & fast
  • Guest

#2 Unapproved
    Tja. Hardbarka DA-fan som jeg er så har jeg veldig mange posetive ting å si om DA. Det jeg har opplevd som f.eks feil tror jeg stort sett har vært brukererfaring når jeg var fersk innen bensin. DA-120 går litt hardere enn DA-100, hvertfall til og begynne med.
    Jeg brukte 28x12 på min med mtw-cannisters. Vet en del bruker 29x10 men da tror jeg det er med piper.
    Jeg hadde min i en EF-110 yak. 2.8m vingespenn med MASSE krefter vertikalt

Men for all del, 3w 110'n er bra den har jeg hørt og lest

Comment

• Olavjoergensen
      • Jun 2005
      • 2208

Originally posted by anders e
      Tja. Hardbarka DA-fan som jeg er så har jeg veldig mange posetive ting å si om DA. Det jeg har opplevd som f.eks feil tror jeg stort sett har vært brukererfaring når jeg var fersk innen bensin. DA-120 går litt hardere enn DA-100, hvertfall til og begynne med.
      Jeg brukte 28x12 på min med mtw-cannisters. Vet en del bruker 29x10 men da tror jeg det er med piper.
      Jeg hadde min i en EF-110 yak. 2.8m vingespenn med MASSE krefter vertikalt

Men for all del, 3w 110'n er bra den har jeg hørt og lest
      Ok, opplevde også litt vibrasjoner fra DA 60'n, merkbart mer enn fra 3w 55. Men den DA motoren jeg hadde gikk jo aldri helt rent når jeg hadde den så kanskje det er noe av årsaken. Vet du hva flyet veide flyklart?
      Olav Jørgensen
      Low & fast

Comment

• Guest

#4 Unapproved
        Har nok litt vibrasjoner i EF-extran min jeg også(med DA-60), men mest på tomgang.
        Nei, husker ikke helt vekta 110 yaken. Rett under 14kg mener jeg det var.

Visst du ser på vintertråden våres så ser du extra'n/DA-60 der. På begynnelsen går den fint, men i snøværet på slutten av videoen begynner den å gå urent. Ikke noe jeg bryr meg om, for regner med det var all snøen som gjorde det. Men kraften forsvant aldri. Den modellen veier nesten 8kg

Comment

• Olavjoergensen
          • Jun 2005
          • 2208

Har nok litt vibrasjoner i EF-extran min jeg også(med DA-60), men mest på tomgang.
          Nei, husker ikke helt vekta 110 yaken. Rett under 14kg mener jeg det var.

Visst du ser på vintertråden våres så ser du extra'n/DA-60 der. På begynnelsen går den fint, men i snøværet på slutten av videoen begynner den å gå urent. Ikke noe jeg bryr meg om, for regner med det var all snøen som gjorde det. Men kraften forsvant aldri. Den modellen veier nesten 8kg
          Veier den nesten 8?? Med bensin da eller? Trodde de skulle være rundt 7 kg, har en delvis sammensatt nede i bua mi også!
          Jeg skal jo bygge sjæl så vet jeg kan klare ca 11,5kg uten bensin med DA eller ca 12 kg da med 3w
          Olav Jørgensen
          Low & fast

Comment

• Guest

#6 Unapproved
            Ok 7,7 kg da
            Men jeg blåser i vekta så lenge det flyr bra. Og den flyr drit bra.
            Om du får din til å veie 7kg blank blir jeg imponert

Comment

• Olavjoergensen
              • Jun 2005
              • 2208

Ok 7,7 kg da
              Men jeg blåser i vekta så lenge det flyr bra. Og den flyr drit bra.
              Om du får din til å veie 7kg blank blir jeg imponert
              He he, skjønner

Hva tror du om en engel 27*12 3-blader på DA'n? Begynner å nærme meg gressklipper her så tror jeg må ha 3-blads
              Olav Jørgensen
              Low & fast

Comment

• ToreG
                • Nov 2008
                • 191

Min neste motor blir 3W, har hatt nok DA nå både 100 og 120. Motorene er greie de, men syns det er lettere å skaffe deler og service til 3W en mail til Fleche og så er det i boks. 3W har også skikkelig nettside så det går enkelt ann å se hva du skal ha og hva det koster, der har DA noe å lære. Men for all del både 3W og Da er jo bra motorer.

Comment

• Guest

#9 Unapproved
                  Originally posted by Olavjoergensen
                  He he, skjønner

Hva tror du om en engel 27*12 3-blader på DA'n? Begynner å nærme meg gressklipper her så tror jeg må ha 3-blads
                  Hmmm, nå ble jeg usikker gitt. Er redd den blir hakke' for stor til hærje med nok kraft.
                  Eller så kan du bruke 27x12 2-blad og bruke throttle fornuftig Jeg kjørte inn min på det.

Comment

• ToreG
                    • Nov 2008
                    • 191

Bruker 26x12x3 på min 120 syns den er grei, men min motor har mulig mista litt av spruten. Kjørt i en Yak uten baffling.

Comment

• Sniper
                      • Nov 2005
                      • 1386

Originally posted by ToreG
                      Min neste motor blir 3W, har hatt nok DA nå både 100 og 120. Motorene er greie de, men syns det er lettere å skaffe deler og service til 3W en mail til Fleche og så er det i boks. 3W har også skikkelig nettside så det går enkelt ann å se hva du skal ha og hva det koster, der har DA noe å lære. Men for all del både 3W og Da er jo bra motorer.
                      Da mener du vel ikke 3WNorge sine sider - sist oppdatert for 4 år siden??
                      Geir

3D plane - 1D brain

Comment

• Olavjoergensen
                        • Jun 2005
                        • 2208

Hmmm, nå ble jeg usikker gitt. Er redd den blir hakke' for stor til hærje med nok kraft.
                        Eller så kan du bruke 27x12 2-blad og bruke throttle fornuftig Jeg kjørte inn min på det.
                        Engel propellene er jo lette å dra da, kan trekke fra en tomme for å sammenligne med andre merker i forhold til hva de krever for å bli sveiva rundt. Liker at de er såpass støysvake serru
                        Olav Jørgensen
                        Low & fast

Comment

• Olavjoergensen
                          • Jun 2005
                          • 2208

Originally posted by ToreG
                          Må si meg enig der, har alltid fått super service der
                          Olav Jørgensen
                          Low & fast

Comment

• ToreG
                            • Nov 2008
                            • 191

Tenkte på de Tyske som ligger som linker der.

Comment

• Olavjoergensen
                              • Jun 2005
                              • 2208

Originally posted by Sniper
                              Da mener du vel ikke 3WNorge sine sider - sist oppdatert for 4 år siden??
                              Helt sikkert originalen : Homepage: 3W Modellmotoren - Modellmotoren und Flugzeuge
                              Olav Jørgensen
                              Low & fast

Comment

Working...