Er det noen som har erfaring med SC 70 FS. Plugg, fuel, propell og eventuelle spesielle egenskaper ved denne motoren. Hvordan er den effektmessig sammenlignet med OS 70 FS, Saito 72?
Unconfigured Ad
Collapse
SC 70 FS
Collapse
X
-
Tags: None
-
Grei motor. Min erfaring med SC er at de effektmessig er fullt på høyde med OS og Saito. Problemet med SC 70 FS er at den er laget på samme blokka som 91 FS, bare med mindre boring. Dette gjør at den veier like mye som en 91, men har ytelser som en 70. I et skalafly med kort nese er det jo bare bra med litt ekstra vekt, men i en akro eller 3D maskin er det ikke særlig gunstig.Mvh
Gunnar Børseth
I might not be very good, but I'm fun to watch. -
Hmm... Trodde SC var så nær kopi av OS som man kunne komme. Rart de har 70 i 90 hus da. Vet du om noen nettsteder hvor man finner tekniske data?Comment
-
Originally posted by Arild JohansenRart de har 70 i 90 hus da. Vet du om noen nettsteder hvor man finner tekniske data?
Prøvd å søke teknisk data til SC 70 FS, finner ikke noe info...
Prøv denne hjemmesiden som produserer SC, ASP, Magnum, AP, SY modellmotor..
Ellet ta kontakt med dem om info som du ønsker: sanye@szonline.net
Jens EirikComment
-
Bare som et lite apropos, så gjør jo OS det samme når det gjelder å bruke samme motorblokk til flere størrelser. OS 46 FX er vel samme blokk som OS 40 FX, og hvis jeg ikke tar helt feil 91FX og 61 FX.
Det OS sier er vel at de har en .91 som veier like lite som en .61, men det går selvfølgelig an å snu på den flisa og si at de har en .61 som er like tung som en .91.
Riktignok totaktere, men......Comment
-
Det OS sier er vel at de har en .91 som veier like lite som en .61, men det går selvfølgelig an å snu på den flisa og si at de har en .61 som er like tung som en .91.
Godt poeng faktisk!!
Resultater fra landskampen Norge - Sverige... Svenskorna tok hem en mycket upplyftande andra-plats, men normännen fick tacka med en skuffande nest-sista plats...Comment
-
Vel jeg ble nysgjerrig på dette med vekten og sjekket opp på Tower sine sider. De har riktignok ikke SC i sin vareportefølje men der i mot Magnum. Så vidt jeg har fått med meg er Magnum, SC og ASP de samme motorene men av forskjellig sortering. Jeg sammenlignet der OS vs Magnum og fant følgende:
Magnum 70 XL-70 RFS 4-stroke: 21,2 oz eller omregnet 601 gram
O.S. FS-70 II Surpass: 20,5 oz eller omregnet 581 gram
Det skiller her 20 gram på vekta, og begge er uten potte. Jeg fant ikke noe om Magnum 91 men der i mot OS 91FS
Magnum FS 91 RFS 4-Stroke: 22,4 oz eller 569 gram
O.S. FS-91 II Surpass: 22,6 oz eller omregnet 601 gram
Vel helt OS kopi blir det jo da ikke. 91'en til Magnum er lettere enn tilsvarende OS. Det stemmer nok bra at Magnum ( SC ) benytter samme hus til 70 og 91 selv om det ikke stemmer med slaglengde. Den er 23,2 på 70'en og tilsvarende 24,8 på 91'en, men det er fullt mulig og klare i samme hus.
Jeg sier det jeg har sagt før og sier det igjen.... skal man se på vekt mot ytelse er det Saito som vinner......
Mvh. ArildComment
-
Hmmm.... et annet sted på nett finner jeg 70 RFS'en med oppgitt vekt på 21,2 inkludert potte. Da er den lettere en OS 70II Surpass og alt jeg skrev tidligere faller i fisk. Men det skyldes i så fall Tower som blander vekt med eller uten potte.
Hvis andre lurer på 70'en: http://www.rcgroups.com/links/index.php?id=4450Comment
-
www.jperkinsdistribution.co.uk de er hoved distribuør i europa. står endel der. har sc 70'n jeg og en os 70. prestandaene og vekten er nesten lik. Begge er greie motorer som yter bra. sc har ett lite pris forsprang daCompass Odin 90 CF, Futaba 10CG
www.airheads.noComment
-
SC 70fs vs SC 91fs
Grei motor. Min erfaring med SC er at de effektmessig er fullt på høyde med OS og Saito. Problemet med SC 70 FS er at den er laget på samme blokka som 91 FS, bare med mindre boring. Dette gjør at den veier like mye som en 91, men har ytelser som en 70. I et skalafly med kort nese er det jo bare bra med litt ekstra vekt, men i en akro eller 3D maskin er det ikke særlig gunstig.
At de veier omtrent det samme er riktig, men SC70 som er en oppgradering fra SC65, har ikke samme blokk som 91 m.m. F.eks er montering hullene i blokka på 70 = 21mm lengde og bredde 50mm mens 91 har 25 og 52. SC 70 fås også som 80 med samme mål på festene.
Se spec nederst på siden: Just Engines Online Ltd A.S.P.
Konklusjonen er at 70 har noe mindre ytre mål, som er greit å vite om det er trangt om plassen.Comment
-
Har selv 5 stk SC og ASP 4t motorer fra 61-120 størrelse og det e bare en ting og si dette er meget bra motorer som effektmesig ikke står noe tilbake for OS. Vil en ha mer efekt på samme vekta med 4t så må en gå for YS men de koster da 3-4 ganger mer. Om du ikke alerede har kjøpt motor vil jeg annbefale deg og kjøpe en ASP 91 4t det er en utrolig fin motor og koster ikke mer en en tusenlapp levert på døre om du bestiller den fra Kina.Comment
-
arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arneComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment