Har en ny innkjøpt JBA 56 motor som jeg har drevet innkjøring på de siste dagene. Skulle bruke denne i en Extra 260 men pga at orginal potta ikke passet inn måtte jeg bestille en pitts potte. I mellomtiden har jeg hatt den montert i min gamle jupiter mens jeg kjørte den inn. Regnet den som rimelig bra innkjørt i går og den oppførte seg som forventet. Kan nevne at jeg brukte en 10x6 propell og noe veldig gammel fuel, sikkert 6 år gammel som har stått i en mørk kjeller. Veldig fet på tomgangen men etter som jeg har forstått skal den være slik under innkjøring. Skruen sto ca 4,5 omdreiner ut på åpen trottle. Fikk pitts potta i dag og monterte motoren i extraen, satte på en 11x6 prpell og fylte på helt fersk fuel som jeg også mottok i dag. Ut å starte opp herligheta, men nå kjenner jeg ikke igjen motoren.. I går når jeg kjørte merket jeg stor forskjell når jeg skrudde på hovednåla, det være seg kjøre fet eller magert. I dag kunne jeg skru hovednåle så mye ut jeg bare orket uten at blandingen ble for fet. Ingen antydning til "4 takts" gange.. Fra punktet der motoren leaner ut kunne jeg skru ca en hel omgang ut uten at turtallet minket. Etter dette minket turtallet minimalt uansett hvor langt jeg skrudde hovednåla ut. Har justert på tomgangs skruen slik at motoren trottler fint men fortsatt synes jeg det er vanskelig å stille inn hovednåla. Klarer ikke å stille den tilå bli "for fet".
Da er mitt spørsmål om noen av forandringene jeg gjorde i dag kan være grunnen til dette. Tenker på pitts potta, ny fuel og større propell. Kan også nevne at jeg syntes det kom luft bobler i fuel slangen. Alle slanger er nye..
Måtte gi meg for i dag grunnet lyset men fortsetter med moroa i morgen
Da er mitt spørsmål om noen av forandringene jeg gjorde i dag kan være grunnen til dette. Tenker på pitts potta, ny fuel og større propell. Kan også nevne at jeg syntes det kom luft bobler i fuel slangen. Alle slanger er nye..
Måtte gi meg for i dag grunnet lyset men fortsetter med moroa i morgen

Comment