Jeg har forsøkt flere typer 2t oljer alt fra Bilteme syntetisk, Shell syntetisk, Ferdigblannet 2t bensin og Klotz SUPER TECHNIPLATE OLJE. Rent driftsmessig hat jeg vel ikke merket noen forskjell det eneste må vel være at klotz oljen som jeg bruker nå gir en karakteristisk lukt av eksosen.
Men felles for alle er at de tilsynelatende legger igjenn noe i forgasseren. Om en motor har stått ubrukt noen måneder og en starter den opp er den alt for mager og en må åpne på nålene for og få den til og gå skikkelig. Men etter en tur eller to blir den alt for fet og en må justere tilbake til utgangspunktet. Mistenker at dette skyldes at bensinen som sto i forgasseren fra forige gang den var i bruk har dampet vekk og oljen ligger tilbake. Flere som har opplevd dette og eventuelt vet om oljer som er bedre eller andre triks for og ungå dette.
I manualen til en av mine motorer står det at forgasseren skal spyles gjennom med ren bensin etter bruk kan det være for og ungå dette?
Er det noen som praktiserer dette?
Men felles for alle er at de tilsynelatende legger igjenn noe i forgasseren. Om en motor har stått ubrukt noen måneder og en starter den opp er den alt for mager og en må åpne på nålene for og få den til og gå skikkelig. Men etter en tur eller to blir den alt for fet og en må justere tilbake til utgangspunktet. Mistenker at dette skyldes at bensinen som sto i forgasseren fra forige gang den var i bruk har dampet vekk og oljen ligger tilbake. Flere som har opplevd dette og eventuelt vet om oljer som er bedre eller andre triks for og ungå dette.
I manualen til en av mine motorer står det at forgasseren skal spyles gjennom med ren bensin etter bruk kan det være for og ungå dette?
Er det noen som praktiserer dette?
Comment