Unconfigured Ad

Collapse

Behov for sil i Walbroforgasser?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • johanngj
    • Nov 2007
    • 533

Behov for sil i Walbroforgasser?

Hei!

Har kjøpt en brukt motor som ikke gikk skikkelig. Delte forgasseren og sila var igjengrodd, og en pakning lå feil vei. Sila er så tett og grønn (!) at den ikke lar seg rense i sprit eller bensin. Har ringt litt rundt til forhandlere av motorsager, og andre motorredskaper, men ingen har kun sil på lager.

Jeg har filter i fuelkanna, på påfyllingsslangen, og en filtklunk i tanken. Så sjansen for å få noe møkk av betydning inn til motoren er minimal. Trenger vi da denne silen? Jeg skjønner at på motorsager og andre røffe verktøy hvor renslighet er fraværende, så er sila ofte eneste filter på hele motoren, men med flere filtre i et modellfly, så skal det vel ikke behøves?
    Med vennlig hilsen
    Johannes Gjessing GMFK
    || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||
  • bardp
    • Nov 2010
    • 2473

Nei jeg det er ikke noe behov for den silen så lenge du har filter i bensinslangen. elers kan du jo kjøpe en ny Walbroforgasser forgasser for $20-20 fra HK.

Comment

• Stin
      • Jan 2007
      • 629

Bør alltid bruke sil i forgasseren, fort og få inn noe rusk igjenom forgasseren, selv om man har filter på slangen også.Jeg har sil til deg jeg, bare og ringe meg..Stin
      Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
      På vei inn i Hangaren.
      Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

Comment

• johanngj
        • Nov 2007
        • 533

Takk for sila Stin! Prøvestart 16:00 i morgen!
        Med vennlig hilsen
        Johannes Gjessing GMFK
        || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

Comment

Working...