Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eksospakning på TT-61 GP 2 takt glow.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Eksospakning på TT-61 GP 2 takt glow.

    Jeg har en Thunder Tiger .61 glowmotor med utett eksospakning. Finnes det noe vidundermiddel for å fikse dette, silikon, matpapir, kork,flytende pakning eller lignende? Ellers kanskje noen vet om noen som har et brukbart delelager for Thunder Tiger-motorer?

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
    Olav Moe

    -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

    Innholdet i min hangar, sånn ca

  • #2
    30 minutters epoxy kan brukes og silikon som tåler 300 grader, den er sort hvis du kjøper den hos Jernia.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      Det er jo stoffer som er lett tilgjengelig, spesielt epoksy. Hvis en bruker det, vil det være lurt å rengjøre og avfette feks potta, smøre på et tynnt lag epoksy og skru sammen motoren? Og la det være et tynnt lag olje på motoren slik at potta slipper?

      Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
      Olav Moe

      -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

      Innholdet i min hangar, sånn ca

      Comment


      • #4
        Bruk det, husk tynt lag og fjern det overflødige etter tørking.
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment


        • #5
          Takk for godt råd. Skal prøve dette.

          Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
          Olav Moe

          -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

          Innholdet i min hangar, sånn ca

          Comment


          • #6
            5 min epoxy funker fint. Vask flatene helt rene før du legger på et tynt lag epoxy. Ikke få det på gjengene til festeskruene. Epoxyen mister mye styrke av varme så du klarer å "brekke" av potta fra motoren igjen etter en 5 flighter.

            Henning

            Comment


            • #7
              Ok. Ser det er flere muligheter her. Blir vel å prøve noe av dette.

              Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
              Olav Moe

              -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

              Innholdet i min hangar, sånn ca

              Comment

              Working...
              X