Announcement

Collapse
No announcement yet.

Får ikke motoren til å gå! Mt50cc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Får ikke motoren til å gå! Mt50cc

    EDIT: Totalt feil plassering av posten, ber admin om å flytte denne! Trenger litt hjelp her. Har søkt og søkt men finner ikke svar på problemet. Motoren det dreier seg om er en mt50cc. Den starter og sviver greit på tomgang, men jeg får den ikke over halv gass før den dør ut. Har satt nålene til grunn innstillingen som er på 1,5runder ut.
    Samma hva jeg prøver på så får jeg den ikke over halv gass! Noen tips? Noen som har vært borti denne motoren kanskje?

  • #2
    Status på plugg?
    Får du bøøøøøp-lyd, eller hva skjer?

    Film?
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Har du mulighet til å poste en video av den?
      Har du prøvd 2 runder ut?

      Comment


      • #4
        Litt sånn bøøøøp lyd ja. Jeg skal ta å filme, så legger jeg ut en video etter jeg har henta dama. Håper det kan hjelpe dere til å hjelpe meg! haha xD

        Comment


        • #5
          bøøøøøp = for lite bensin. Gi den mer
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • #6
            Men ikke så veldig bøøøp. Lagde en bitteliten film nå nettopp. Anyone?

            Comment


            • #7
              Nå har jeg vært å skrudd på alt mulig, både ut og inn med dårlig resultat desverre

              Comment


              • #8
                Sjekk at gniståpningen i tennpluggen er korrekt og at det faktisk er gnist. Hvis det ikke er gnist er det tenningsanlegget, eventuelt tenningsbatteriet som svikter.
                Ulf Hustad

                Comment


                • #9
                  Skjekka om potta er tett? Anders E her på forumet hadde et lignende problem for et parr år siden og om jeg ikke husker helt feil var potta hans "potte tett"

                  Comment


                  • #10
                    Snakka med han jeg kjøpte motoren av nå nettopp. Det som er greia er at når L nåla står 2 turn ut og H nåla står 3 turn ut (sånn som i videoen) så skulle den i teorien firetakte som HEL***e. Det gjør den jo ikke. Samma hva jeg skrur på så kommer den ikke over halv gass. Så jeg tror at når motoren går over fra L til H så får den ikke fuel. Jeg har skrudd ut dysene og rensa med trykkluft. Men samme problem. Har aldri vært borti noe sånt før. Det kan jo evt være tenningsanlegget ja.. men ikke vet jeg :P

                    Comment


                    • #11
                      Har du åpnet forgasseren og sjekket besninfilteret. att det ikke er tett?
                      Ser du om det kommer luftbobler i slangen fra tanken?
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #12
                        Filteret er fint Kommer bobler ja.

                        Comment


                        • #13
                          da trekker den falsk luft fra tanken. sjekk alle slanger også de som er inne i tanken så det ikke er noen sprekker eller hull. det skal ikke komme luftbobler men bare bensin i slangen
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment

                          Working...
                          X