Unconfigured Ad

Collapse

2T Olje til metanol/etanol

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bardp
    • Nov 2010
    • 2473

2T Olje til metanol/etanol

Hvor får en tak i skikkelig 2t olje som blander sei med alkohol. Har brukt Klotz 2-takt Super Techniplate Racing til nå men den er jo ikke og få tak i her på berget lengre.
  • Runar K
    • May 2011
    • 86

Castrol R40
    Pilot-RC Yak54 26% / EME 35
    Extreme Flight Edge 540T-EXP 48"
    RCF RS352 EPP
    GP Viper-500 pylon
    1/3 Bush cub / JC120 prosjekt
    Spektrum DX6 & DX8

Comment

• Trulsen
      • Aug 2006
      • 3411

Kanskje ikke relevant i det hele tatt. Men jeg har en kamerat som er en meget dyktig motorbygger i bilverden og bilmiljøet i Norge. Han bruker denne oljen i sin bil da det visstnok gir en del effektøkning og han mener hardnakket at dette er testet i benk og alt mulig. I tillegg skal den gjøre motoren renere og alt mulig. Er dette noe som kan være relevant??

Olje+ | Pro-Long

Comment

• syver
        • Aug 2009
        • 914

Originally posted by bardp
        Hvor får en tak i skikkelig 2t olje som blander sei med alkohol. Har brukt Klotz 2-takt Super Techniplate Racing til nå men den er jo ikke og få tak i her på berget lengre.
        er ihvertfall klotz,Klotz Techniplate Synt. olje 3,8l 3,8l - Norwegian Modellers
        Terje syvertsen
        www.ModumModellSportklubb.com
        3dhs edge mintor 38
        C-arf edge dle 111 v3.
        C-ARF extra 330l da 100.

Comment

• bardp
          • Nov 2010
          • 2473

Ja ser Norwegian Models har en kanne den er retnokk uten castor men funker sikert får vel besstille den.

Comment

• RGJ
            • Jul 2004
            • 922

Torbjørn og Kåre har en som vi brukte til YS mens vi fly med dette...mener og ha sett navnet ditt i forbindelse med YS
            Rune Gjelsnes
            Vikersund
            92624841

Comment

• bardp
              • Nov 2010
              • 2473

Joda jeg har 4 YS motorer i drift. Men den oljen jeg var ute etter nå skal jeg bruke til og blande i E85 Bioetanol som jeg bruker på noen ASP og Saito motorer som jeg har montert CDI tenning på.

Comment

• Calmato
                • Jul 2011
                • 174

Re: 2T Olje til metanol/etanol

Originally posted by bardp
                Joda jeg har 4 YS motorer i drift. Men den oljen jeg var ute etter nå skal jeg bruke til og blande i E85 Bioetanol som jeg bruker på noen ASP og Saito motorer som jeg har montert CDI tenning på.
                Når du monterer Cdi på glow, må du redusere kompen i på motoren da? Og evt hvordan gjøres dette? Har én asp 160 twin som jeg har lyst til å konvertere.

Comment

• bardp
                  • Nov 2010
                  • 2473

Om du skal kjøre motoren på vanlig 95 oktan bensin må du redusere kompresjonen jeg har bare lagt inn en ekstra toppakning når jeg her jort det. Men de forgasserne som sitter på glow motorene er lite egnet til vanlig bensin. Du får motoren til å gå bra på tomgang og bra på topp men den blir alt for fet i mellomregistreret. Skal du bruke vanlig bensin bør du nokk skifte forgasseren også. Jeg kjører derfor heller på E85 da den passer mye bedre til glow forgasseren og har et oktantall på 104 dermed slipper en i tillegg og dekomprimere motoren. Problemet er å få tak i 2t olje som blander seg med alkohol.

Comment

• JonnM
                    • Jan 2013
                    • 38

Får en ikke tak i Cool Power i Norge? Suverent beste oljen med metanol. Har aldri hatt smøringsproblemer etter at jeg startet med den. Samt at å rengjøre modell og motor var såre enkelt. Går helt fint med motor med tenning også (Saito 150).

Comment

Working...