Hvor får en tak i skikkelig 2t olje som blander sei med alkohol. Har brukt Klotz 2-takt Super Techniplate Racing til nå men den er jo ikke og få tak i her på berget lengre.
Unconfigured Ad
Collapse
2T Olje til metanol/etanol
Collapse
X
-
Kanskje ikke relevant i det hele tatt. Men jeg har en kamerat som er en meget dyktig motorbygger i bilverden og bilmiljøet i Norge. Han bruker denne oljen i sin bil da det visstnok gir en del effektøkning og han mener hardnakket at dette er testet i benk og alt mulig. I tillegg skal den gjøre motoren renere og alt mulig. Er dette noe som kan være relevant??
Olje+ | Pro-LongInteressert i CNC? Join CNC Norge på Facebook
www.skalamodellflyklubb.noComment
-
Terje syvertsen
www.ModumModellSportklubb.com
3dhs edge mintor 38
C-arf edge dle 111 v3.
C-ARF extra 330l da 100.Comment
-
Re: 2T Olje til metanol/etanol
Når du monterer Cdi på glow, må du redusere kompen i på motoren da? Og evt hvordan gjøres dette? Har én asp 160 twin som jeg har lyst til å konvertere.Comment
-
Om du skal kjøre motoren på vanlig 95 oktan bensin må du redusere kompresjonen jeg har bare lagt inn en ekstra toppakning når jeg her jort det. Men de forgasserne som sitter på glow motorene er lite egnet til vanlig bensin. Du får motoren til å gå bra på tomgang og bra på topp men den blir alt for fet i mellomregistreret. Skal du bruke vanlig bensin bør du nokk skifte forgasseren også. Jeg kjører derfor heller på E85 da den passer mye bedre til glow forgasseren og har et oktantall på 104 dermed slipper en i tillegg og dekomprimere motoren. Problemet er å få tak i 2t olje som blander seg med alkohol.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment