etter att jeg krasjet ESM spitten så oppdaget jeg att veiva var slått skeiv på motoren. Den var så skeiv att det gikk ikke å rotere motoren fordi lagrene gikk i bend i veivhuet. Tok frem igjen motoren her om dagen og demonterte den. tok ut veiva og begynte å se på den. Satte den i skruestikka og begynte å rotere og måle på alle bauger og kanter. fant ut at den har rett og slett fått en så hard smell rett på veiva att bolten som holder veiva sammen ved rådelageret satt skeivt i ene enden. Prøvde å lage en skisse i paint for å illustrere hvordan den var skeiv 

La an på skruestikka og ett vellrettet slag med hammeren så smatt den på plass igjen. Klarer ikke å måle noen skeivheter nå med det utstyret jeg har. men skulle vel hatt en dreiebenk og spent den opp i for å sjekket ordentlig. Satte i sammen og startet den opp i dag. og den starter og går i hvertfall. vibrerer litt men er ikke justert helt heller. skal prøve å kjøre den litt i benk i morgen så får vi se.

La an på skruestikka og ett vellrettet slag med hammeren så smatt den på plass igjen. Klarer ikke å måle noen skeivheter nå med det utstyret jeg har. men skulle vel hatt en dreiebenk og spent den opp i for å sjekket ordentlig. Satte i sammen og startet den opp i dag. og den starter og går i hvertfall. vibrerer litt men er ikke justert helt heller. skal prøve å kjøre den litt i benk i morgen så får vi se.
Comment