Announcement

Collapse
No announcement yet.

Synkronisering av motorer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Synkronisering av motorer.

    Har noen prøvd denne ? MZK Engine Synchronizer gas-engine Jeg har en Tigercat som skal ferdigstilles og etterhvert håper jeg at en P-38 vil dukke opp. Det er jo en fordel å slippe å justere motorene i forhold til hverandre under flukt.
    Karl Hans Glommen.
    Mjøsa Modellflyklubb

    Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

  • #2
    Har ikke prøvd den men den var kansje en ide til min Tvin oter som jeg snart skal sette sammen.

    Comment


    • #3
      Jeg har ikke funnet noe om den på nettet enda, men det henvises til en svensk modellflyger som visst nok sier den fungerer veldig bra. Jeg har heller ikke funnet noe annet alternativ, så da får jeg vel bestille. Koster jo ikke allverden.
      Karl Hans Glommen.
      Mjøsa Modellflyklubb

      Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

      Comment


      • #4
        På min Tigercat satte jeg hver throttle på egen kanal, laget en kurve-mix mellom. Justerte på hver 1000 rpm oppover. Funka bra. Det fungerte helt greit uten noe mix også, men med mix ble det da så godt som perfekt gjennom hele registeret.
        Geir Dyrdal
        Scale Warbirds of Norway

        Comment


        • #5
          Det er vel greit å justere motorenene en gang på bakken. Motorene mine har ca 300 opm forskjell gjennom turtallsregisteret, og det merkes ikke i lufta eller avgang.
          Balsa

          Comment


          • #6
            Det er jo festlig med med slike tekniske "duppeditter" som nesten ikke koster noe. Jeg er fra mitt yrke kjent med synkrinisering av marinemotorer, og det koster. Kommer til å kjøpe "duppeditten" bare for å prøve om de virker etter intensjonene.
            Karl Hans Glommen.
            Mjøsa Modellflyklubb

            Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

            Comment


            • #7
              Mere duppeditter kan være moro men liker Rema 1000 stilen, det enkleste er ofte det beste....
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #8
                KISS Keep It Sound and Simple.
                Balsa

                Comment


                • #9
                  Eller Keep It Simple Stupid

                  Comment

                  Working...
                  X