Unconfigured Ad

Collapse

ENYA har begynt å produsere dieselmotor..

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Motorboy
    • Nov 2003
    • 1566

    #1

    ENYA har begynt å produsere dieselmotor..

    Noe for dere som vil fly lengre i flytid og mindre støy og slippe å ta med batteri og reserveglødeplugger etc..?

    Jeg kjøpte RCM&E februar 2005 hos Narvesen og fant artikkelen om Enya SS15 Diesel og leste om motorens vitale deler og testkjøring. Så jeg søkte i internettet og fant disse flere størrelser å få tak i hos Enya motor.

    Så jeg tenkte at Enya har begynt å produsere dieselmotor og fåes i forskjellige størrelser og både med og uten R/C:

    Enya 11CX-D 11CX Diesel Engine (R/C) £94.99
    Enya 11CX-DCL 11CX Diesel Engine (Control line) £84.99
    Enya SS15-BB D Diesel R/C version £109.99
    Enya SS15-BB DCL Diesel Control Line version £99.99
    Enya SS25 BB D C/L Diesel control line version of the SS25 BB £99.99
    Enya SS25-BB D R/C Diesel R/C £109.99
    Enya Ultra 11CX-D C/L - £99.99
    Enya Ultra 11CX-D R/C - £109.99


    Les om Enya SS15 diesel: http://dkd.net/clmodels/acln/acln78.pdf

    Flere bilder å finne i denne siden: http://www.modelflight.com.au/rc_mod..._deisel_rc.htm

    Steve Webb Models selger disse motorene og kan bestilles gjennom: http://www.stevewebb.co.uk/mailorder.html og hjemmesiden: http://www.stevewebb.co.uk/home.html

    Jens Eirik
  • Jon Wold
    • Sep 2002
    • 949

    #2
    Hvordan er det med fuel, går de fortsatt på Nafta?

    Det ville vært interessant å sammenligne fuelkostnader på diesel/methanol. Diesel er vel mye mer økonomisk og har mindre forbruk. Men på motorer i den størrelsen spiller det kanskje liten rolle.
    MVH

    Jon Gunnar Wold

    Comment

    • Motorboy
      • Nov 2003
      • 1566

      #3
      Originally posted by Jon Wold
      Hvordan er det med fuel, går de fortsatt på Nafta?

      Det ville vært interessant å sammenligne fuelkostnader på diesel/methanol. Diesel er vel mye mer økonomisk og har mindre forbruk. Men på motorer i den størrelsen spiller det kanskje liten rolle.
      Ja, samme som før. De går som regel mye mindre i forbruket, dvs de går ofte halvparten av hele tanken mens glowmotor går allerede tom når vi snakker om samme motorstørrelsen.

      Som regel trenger du ikke større motor til å dra modellfly.
      Foreksempel modellfly som er laget for 0.40 glow, så velg en mindre dieselmotor fra 0.30 til 0.35 og de yter like mye som storebrødre i glowmotor i vrimoment og propelleffekten og forbruket enda mye mindre når du tenker på forbruket i en hel flysesongen i sommer.

      Jeg har en ny PAW 40 TBR R/C og greier fint i en modellfly laget for 0.60 glowmotor og trenger ikke større tank. Det betyr at flyet er enda lettere enn hvis den hadde glowmotor + original tank.

      Jens Eirik

      Comment

      • Motorboy
        • Nov 2003
        • 1566

        #4
        Hei, jeg fant artikkel om Enya 25 ss diesel og det kan være interessant å lese om den nye Enya 25 ss diesel.

        Jens Eirik
        Attached Files

        Comment

        Working...