Unconfigured Ad

Collapse

NGK CM-6 tennplugger til fornuftig pris

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JonnM
    • Jan 2013
    • 38

NGK CM-6 tennplugger til fornuftig pris

Har tenkt å bygge om Tartan 44cc 2-syl til bensin, og i den forbindelse var jeg interessert i å få tak i noen NGK CM-6 tennplugger.
    Datt av pinnen da jeg så de rå prisene her i Norge, men etter et raskt søk fant jeg denne i Statene: NGK CM-6 CM6 (5812) $3.95 NGK Spark Plug For Da Engines 3W engines
    Bestilte 8 plugger for å komme under 200 kroner grensen, men disse kara er fulle av forståelse for utplyndra nordmenn, så de satte prisen på tollerklæringen til $20 uoppfordret. Sa at de kunne bruke full pris siden det ville gå igjennom uten mas. Pluggene var her på ca en uke! Amerikanske businesser på sitt beste, som jeg husker dem fra tidligere.
    Last edited by JonnM; 30-04-13, 12:50. Reason: Presisering
  • Lars N
    Moderator
    • Apr 2002
    • 2891

Dyr frakt eller? Tenkte å bestille et lass selv.
    Lars Norberg

Comment

• Lars N
      Moderator
      • Apr 2002
      • 2891

Da var 8 stk. plugger bestilt. Frakten kom på $16.75 så ikke den værste. Det beste var at jeg plasserte ordren kl 18:39 og den ble sendt 19:07....Det er bare helt rått
      Lars Norberg

Comment

• Sniper
        • Nov 2005
        • 1386

Oi.. Ga over 100 kroner pr plugg på Torshov.
        Geir

3D plane - 1D brain

Comment

• Lars N
          Moderator
          • Apr 2002
          • 2891

Originally posted by Sniper
          Oi.. Ga over 100 kroner pr plugg på Torshov.
          Da er det bedre med ca. 270 kroner for 8 plugger hjem i postkassen.
          Lars Norberg

Comment

• bardp
            • Nov 2010
            • 2473

Hva bruker dere så mange plugger til? En plugg holder jo mer ca 500t som jo er lengre en de fleste modelflymotorer klarer.

Comment

• Sniper
              • Nov 2005
              • 1386

Sant det, men når jeg overtok en brukt 3w170cs-ts bytta jeg alle 4 pluggene. Har bare en greie med å gå over alt en kjøper brukt..
              Geir

3D plane - 1D brain

Comment

• Lars N
                Moderator
                • Apr 2002
                • 2891

Originally posted by bardp
                Hva bruker dere så mange plugger til? En plugg holder jo mer ca 500t som jo er lengre en de fleste modelflymotorer klarer.
                8 stk holder lenge for min del, men hver gang jeg får e ny motor er det en ny plugg inn. Gode motorer kommer desverre med dårlige plugger en del ganger. Ikke minst liker jeg å ha et lite lager i skuffen fremfor å måtte dra norge rundt når jeg først trenger det.
                Lars Norberg

Comment

• bardp
                  • Nov 2010
                  • 2473

Tidligere hev jeg alltid kinapluggene som fulkte med motorer derfra å satte inn NGK. Men på den siste motoren jeg kjøpte fra HK en DLA 112 tenkte jeg at jeg skulle prøve de rare kinaplugggene med spiss elektrode som fulgte med motoren. Vel jeg har fløyet en del med den og pluggene står fremdeles i. De ser faktisk ut til og fungere aldeles utmerket.

Comment

• JonnM
                    • Jan 2013
                    • 38

Av slikt er det, etter min filosofi, ikke farlig med det en har. Det en ikke har kan derimot by på problemer. Og har en for mange av ddisse kan det vel neppe bli noe særlig problem å få solgt overskuddet, spesielt ikke om man ikke er for grådig.
                    Hobby King har også flere tenningssystemer, og jeg ser frem til å prøve dette:
                    Click image for larger version

Name:	twinign1-24890.jpg
Views:	1
Size:	247.7 KB
ID:	600258
                    Replacement Complete Ignition Set for Twin Cylinder Gas Engines 10mm Plug
                    Sparer $70 sammenlignet med CD-ignitions' versjon (om det virker ok).

Comment

• bardp
                      • Nov 2010
                      • 2473

Har tenkt å bygge om Tartan 44cc 2-syl til bensin, og i den forbindelse var jeg interessert i å få tak i noen NGK CM-6 tennplugger.
                      Får du CM 6 pluggene til og passe i den da?
                      Ville kansje tro det var enklere og bruke slike som passer rett i hulet til en glowplugg.
                      RCEXL 1/4-32 spark plug [Spark-ME8] - $9.08 : www.sdshobby.com

Comment

• JonnM
                        • Jan 2013
                        • 38

Originally posted by bardp
                        Får du CM 6 pluggene til og passe i den da?
                        Ville kansje tro det var enklere og bruke slike som passer rett i hulet til en glowplugg.
                        RCEXL 1/4-32 spark plug [Spark-ME8] - $9.08 : www.sdshobby.com
                        Å bore ut tennplugghullet på en Tartan til å passe en 10 mm tennplugg er ikke noe problem. Har allerede måttet lage innsatser da gjengene var ødelagt i Tartanen da jeg kjøpte den. En annen tid er at levetiden for en 1/4-32 plugg vil nok være vesentlig kortere enn for en 10 mm plugg.

Comment

Working...