Unconfigured Ad

Collapse

Hvordan går den an?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JonnM
    • Jan 2013
    • 38

Hvordan går den an?

Så prisen på en tennplugg hos Elefun, NGK-7669 Tennplugg CR8HIX - elefun.no - Radiostyrt hobby og datt nesten av krakken, - 190 kroner!!
    Samme plugg er tilgjengelig fra Statene for $6.99 - kr.40.50 NGK CR8HIX Iridium IX Spark Plug : Amazon.com : Automotive
    Har nordmenn virkelig så mye penger at de kan betale nesten 5 ganger så mye for noe som er et greit tilgjengelig produkt?
    Prøver ikke å undergrave norske RC-butikker, men lurer på hvordan de kan forsvare de latterlige prisene. Kanskje ikke så rart Hobby King vinner på nesten alle fronter?
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Originally posted by JonnM
    Så prisen på en tennplugg hos Elefun, NGK-7669 Tennplugg CR8HIX - elefun.no - Radiostyrt hobby og datt nesten av krakken, - 190 kroner!!
    Samme plugg er tilgjengelig fra Statene for $6.99 - kr.40.50 NGK CR8HIX Iridium IX Spark Plug : Amazon.com : Automotive
    Har nordmenn virkelig så mye penger at de kan betale nesten 5 ganger så mye for noe som er et greit tilgjengelig produkt?
    Prøver ikke å undergrave norske RC-butikker, men lurer på hvordan de kan forsvare de latterlige prisene. Kanskje ikke så rart Hobby King vinner på nesten alle fronter?
    En forskjell - fra Elefun har du den i morgen for ca 250.- - skal du ha det samme fra over dammen så blir prisen 500.-+++

Siden vi i Norge er inne i en relativ ond sirkel når det gjelder å kreve feite lønnspålegg (sammenliknet med konkurrerende land) så gjør dette det definitivt ikke enklere sammenliknet med Kinamannen som lever for en håndfull ris om dagen og har fri 5 dager i året.....
    Last edited by Quadrocopter; 05-05-13, 13:34.

Comment

• rcmodeller
      Forhandler
      • Jun 2003
      • 374

Originally posted by Quadrocopter
      En forskjell - fra Elefun har du den i morgen for ca 250.- - skal du ha det samme fra over dammen så blir prisen 500.-+++

Siden vi i Norge er inne i en relativ ond sirkel når det gjelder å kreve feite lønnspålegg (sammenliknet med konkurrerende land) så gjør dette det definitivt ikke enklere sammenliknet med Kinamannen som lever for en håndfull ris om dagen og har fri 5 dager i året.....
      Fri 5 dager i året??

Dette vet du tydeligvis ingenting om.

Får kinamannen, og damene, 5 mer fridager i året, så strekker ikke 365 dager lenger til.

Alle fridager, ferier og feiringer er blitt et mareritt for både Kina businessen, og Asia businessen generelt.

Jeg trodde, i all min uvitenhet, at Norge var verdensmester på ferier.
      Helt til jeg fikk ærfare alle feiringene, og fridagene i Asia.

Mange arbeidere i Kina blir sendt hjem til hovedferien, kinesisk nyttår, med lomma full av penger (doble og tredoble feriepenger i norsk målestokk), og vender aldri tilbake til arbeidsplassen. Dette er blitt et stort problem i Kina.

RCModeller

Comment

• Hanzo
        • Nov 2005
        • 845

Det kuleste er at ofte er det LANGT billigere frakt fra Hong Kong også, en å få det innenlands. Men yes, du må vente en uke eller to på den.

Comment

• OTA
          • Nov 2009
          • 759

Originally posted by Quadrocopter
          Du hører sikkert til de som er edruelige i lønnskrava, og sikkert fortjener mye mer i motsetning til andre

Men, min erfaring med Kina er at det er relativt romslig med ferie der også, ihvertfall innen teknologiske bransjer, men muligens fattigfolk på bygda og typiske "fabrikkarbeidere" lever på en håndfull ris og 5 fridager i året.
          Godt vi her hjemme elsker slik sosial dumping da, bare vi får våre duppeditter noen kroner billigere
          Last edited by OTA; 05-05-13, 20:47.
          Øystein T.

EF Extra 300 70"
          Speedfire F5B
          Baudis Fosa F3B
          Ascot F3B
          Lynx Carbon
          EF Extra 300, 58" Electric
          T-Rex 700N

www.artistic3d.net

Comment

• Hanzo
            • Nov 2005
            • 845

Originally posted by rcmodeller
            Fri 5 dager i året??

Dette vet du tydeligvis ingenting om.
            Public holidays in China - Wikipedia, the free encyclopedia

Comment

• JonnM
              • Jan 2013
              • 38

Ser nå at Amazon i USA har en blodpris på frakt, men det er helt sikkert mange andre firmaer i Statene som er vesentlig mer fornuftige, og sender det raskt og greit, som Willard's Small Engines gjorde med NGK CM-6 pluggene jeg kjøpte av dem, 8 plugger for godt under 300 kroner. Og de var her på rundt en uke. Et raskt søk på nettet skulle komme opp med atskillige US firmaer som selger disse pluggene, - til en fornuftig pris.
              Last edited by JonnM; 06-05-13, 08:31.

Comment

• Lars N
                Moderator
                • Apr 2002
                • 2891

Ser nå at Amazon i USA har en blodpris på frakt, men det er helt sikkert mange andre firmaer i Statene som er vesentlig mer fornuftige, og sender det raskt og greit, som Willard's Small Engines gjorde med NGK CM-6 pluggene jeg kjøpte av dem, 8 plugger for godt under 300 kroner. Og de var her på rundt en uke. Et raskt søk på nettet skulle komme opp med atskillige US firmaer som selger disse pluggene, - til en fornuftig pris.
                Bestilte nettopp 8 stk. herfra

NGK CM-6 CM6 (5812) $3.95 NGK Spark Plug For Da Engines 3W engines
                Lars Norberg

Comment

• rcmodeller
                  Forhandler
                  • Jun 2003
                  • 374

Nytter ikke å google seg til verdensmester.

Chinese New Year kan du i praksis utvide til 2-4 uker.
                  Folk kommer seg ikke hjem, fram og tilbake, på den offisielle tiden. Kina er stort og køene kan vare i 2-3 dager. Hver vei.

Tidsrommene på denne lista kan du godt doble og tredoble for å komme i nærheten av fakta.

Så kommer alle de uoffisielle feiringene.

Og i tillegg feirer de ALLE de vestlige feiringene. Både jul, nyttår og påske feires så det holder.

Opplev Kina 365 dager i året, og ikke bare google, så skjønner du.

RCModeller

Comment

• Hanzo
                    • Nov 2005
                    • 845

Nytter ikke å google seg til verdensmester.
                    Opplev Kina 365 dager i året, og ikke bare google, så skjønner du.

RCModeller
                    Jeg bare linker til informasjon om temaet, snodig at du føler jeg tramper deg på tærene av den grunn. Jeg er veldig klar over at ingen andre her inne sitter på den enorme kunnskapen du er i besittelse av, når det gjelder flere tema, og setter veldig pris på at du tar tid til å informere oss om dine synspunkter.

Comment

• rcmodeller
                      Forhandler
                      • Jun 2003
                      • 374

Originally posted by Hanzo
                      Jeg bare linker til informasjon om temaet, snodig at du føler jeg tramper deg på tærene av den grunn. Jeg er veldig klar over at ingen andre her inne sitter på den enorme kunnskapen du er i besittelse av, når det gjelder flere tema, og setter veldig pris på at du tar tid til å informere oss om dine synspunkter.
                      Tærne mine er helt fine de.

Reis ut i verden og sug til deg informasjon, slik jeg har gjordt, fra ca 16-17 års alderen.
                      Før det satt jeg på gutterommet og bygde, leste og eksprimenterte, fra 6 års alderen.

Kan love deg at du har mye igjen for det, framfor å sitte på r... hjemme.
                      Men det tar på. Ikke alle har helse til sånnt.

RCModeller

Comment

• Hanzo
                        • Nov 2005
                        • 845

Tærne mine er helt fine de.

Reis ut i verden og sug til deg informasjon, slik jeg har gjordt, fra ca 16-17 års alderen.
                        Før det satt jeg på gutterommet og bygde, leste og eksprimenterte, fra 6 års alderen.

Kan love deg at du har mye igjen for det, framfor å sitte på r... hjemme.
                        Men det tar på. Ikke alle har helse til sånnt.

RCModeller

Synd du i all din viten og befaring i verden ikke har lært deg mer om hvordan du skal kommunisere med andre mennesker, og selv fremtre med et snev av verdighet og tillit. Slik du ordlegger deg i tråden her virker du mer som en hårsår grinebiter klar for geriatrisk avdeling enn en omreist opplyst person. Jeg har selv funnet veien ut av gutterommet, og selv vært på reise i asia. Kanskje du skulle trekke nesen opp fra limen i byggesettet ditt og ta til deg litt av den rike og fantastiske filosofien du finner rundt i østen. Jeg kan spandere på deg en av mine personlige favoritter:

People will listen only if they want to. A truly caring person is someone who tries to understand others, and this compassion comes from the heart. Simply understanding another's viewpoint already does a lot. It is NOT related to bickering on who is right and who is wrong over trivial things. A need to correct others and convert them to your way of thinking only reflects on your need and dependence on proving yourself right. Learn to be reflective... ego building does nothing but put you at odds with others. Tolerance of differences in opinion is the first step towards maturity.

Comment

• xilian
                          Chief Executive Officer
                          • Feb 2009
                          • 6522

Direkte krangling kan dere ta på PM, Mail, telefon eller ta et møte på en kafé.
                          Her derimot...
                          Tom I. Arntsen

Comment

Working...