Unconfigured Ad

Collapse

Erfaringer JC 60 EVO?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hassajo
    • May 2012
    • 300

Erfaringer JC 60 EVO?

Hei,

jeg har en flunk ny JC 60 EVO som nå har gått ca 5l bensin, men sliter med å få opp turtallet..

Jeg har kjørt på en 20X10 3 blad propell til nå, men får ikke motoren opp i mere enn 6100-6200 RPM..

Testet med en 22x10 2 blads propell som burde være en smal sak å dra for denne motoren, men fortsatt ikke mere RPM..
    Nålene står nå på grunnstillinger, men har testet litt forskjellig uten noen særlig endringer..

Ser at mange skryter av disse, og kjører fort 7000 - 7500RPM.. Noen tips?
    Last edited by hassajo; 09-05-13, 21:13. Reason: tillegg
    ---
    Mvh
    Hasse Andre Ruud
    Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no
  • Guest

#2 Unapproved
    Visst det ikke hjelper å leane den eller flytte tenningstidspunktet så er det tydeligvis noe galt. Tykk nok slange fra tank til motor? Er plugg ok? Er du sikker på at forgasser åpner helt maks? Dårlig tenn-batteri kan gi sånne tendenser, men vanligvis mye verre. Har du nok utlufting av varmluft i cowl? Hva slags eksos bruker du? Jeg hadde ei potte en gang som var full av dritt. Forgasser problemer forekommer også av og til på nye motorer. Bare noen tips

Comment

• hassajo
      • May 2012
      • 300

Originally posted by anders e
      Visst det ikke hjelper å leane den eller flytte tenningstidspunktet så er det tydeligvis noe galt. Tykk nok slange fra tank til motor? Er plugg ok? Er du sikker på at forgasser åpner helt maks? Dårlig tenn-batteri kan gi sånne tendenser, men vanligvis mye verre. Har du nok utlufting av varmluft i cowl? Hva slags eksos bruker du? Jeg hadde ei potte en gang som var full av dritt. Forgasser problemer forekommer også av og til på nye motorer. Bare noen tips
      Tusen takk for tips Anders,
      Skal gå over i morgen, må finne feilen da jeg mangler det siste for å dra ut av hover og denslags
      Benytter canister med header fra HK, muligens beregnet for 50CC.. Noe usikker da jeg har kjøpt dette brukt/nytt av en i klubben
      ---
      Mvh
      Hasse Andre Ruud

Comment

• hassajo
        • May 2012
        • 300

Hvilken propell bør jeg benytte til rendyrket 3D flyging på denne motoren?

Kjører med Vess 20A på min DLE30 som jeg er MEGET godt fornøyd med, eneste er støy som er noe høyt..
        Hva kan jeg benytte på 60'n?
        ---
        Mvh
        Hasse Andre Ruud

Comment

• bardp
          • Nov 2010
          • 2473

Vil tro at en MEJZLIK 23X8 CARBON PROPELL vil være glimrende til 3D med den motoren.

Comment

• Guest

#6 Unapproved
            Som regel liker 60cc 24x8 til 3d, men gjør som barp skriver.........begynn med 23x8. Ser flere i Usa bruker 23x8 på jc. Mejzlik og xoar er bra 3d og program propper.
            Men 3-blader minsker som regel 3d-effekten betraktlig.

Comment

• Guest

#7 Unapproved
              Bendet ditt er nok bra om det ikke er for langt, men som regel funker de fleste bend til 50/60 cc bra uten å kappe dem. Men om canisteren er beregnet opp til 50cc så kan problemet være der.........selv om jeg ikke tror det.
              Har du muligheten til å låne en annen canister?
              Last edited by Guest; 09-05-13, 23:02.

Comment

• Stin
                • Jan 2007
                • 629

Noen som vet hvor langt bennet skal være på en 60cc motor?? Har akkurat kjøpt samme motor selv og skal til og montere den m cannister i EF Edge 88 min, flexbennet mitt er 32cm langt
                Stin
                Last edited by Stin; 10-05-13, 01:04.
                Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                På vei inn i Hangaren.
                Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

Comment

• Kenolang
                  • Jul 2010
                  • 2530

Originally posted by Stin
                  Noen som vet hvor langt bennet skal være på en 60cc motor?? Har akkurat kjøpt samme motor selv og skal til og montere den m cannister i EF Edge 88 min, flexbennet mitt er 32cm langt
                  Stin
                  Bendet skal være ca 11-12 tommer langt. måles på midten langs hele bendet.Dette er da ikke så viktig på en kina-canister som på pipe
                  EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                  EF Yak-54. 110"
                  EF MXS 83"
                  GB Yak-55 2,2m

Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                  Takk til:
                  Autopartner.se
                  http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

Comment

Working...