Unconfigured Ad

Collapse

Røykanlegg på glow-motor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bjornal
    • Apr 2012
    • 764

Røykanlegg på glow-motor

Er det noen som har erfaring med bruk av røykanlegg (tenkte Sullivan pumpe) på glow-motor? Vet at jeg må få til pre-varming av røykolja (kobberrør rundt kjøleribbene på motoren f.eks), men vil jeg få til en fungerende løsning? Motor-størrelsen det er snakk om er en .46 2t motor.

Kan evt. gå for en 9cc bensin hvor det bør være plankekjøring, men er ikke helt sikker på om flyet jeg skal ha dette i takler vibrasjonene fra bensinmotor kontra glow. Må jeg regne med mye mer vibrasjoner?
    Propellen skal være på toppen!
    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.
  • xilian
    Chief Executive Officer
    • Feb 2009
    • 6522

Problemet her blir vel liten potte, så oppvarminga bør du nok ha.
    Onde rykter skal ha det til at å surre rør rundtomkring ikke har noe å si,
    Da det ofte går så fort at den ikke rekker å varme opp noe.
    Samtidig liten potte som gjør at du må ta mindre olje.

Problem 2/3 kan være vekta på pumpe+olje. For mye og flyet slutter å virke...
    Tom I. Arntsen

Comment

• bjornal
      • Apr 2012
      • 764

Så det er evt. bedre å ta belastningen med ca 100+ gram og gå for en 9ccm bensin, da? Modellen jeg vil ha det i er en World Models .40 ultimate, så motoren i seg sjøl bør være ganske bankers...
      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

Comment

• xilian
        Chief Executive Officer
        • Feb 2009
        • 6522

Bensin er mye bedre uansett hva du skal.
        Men 100 gram til gjør jo ikke modellen noe bedre, og det ryker jo ikke mer bare fordi det er bensin.
        Potte og bend er nok det som gjør utslaget her.

Er jo rart hvis ingen her inne har prøvd røyk på en .40-size ??
        Hvis ikke er det bare én ting å gjøre. Finne opp kruttet på nytt...
        Tom I. Arntsen

Comment

• bjornal
          • Apr 2012
          • 764

Originally posted by xilian
          Bensin er mye bedre uansett hva du skal.
          Men 100 gram til gjør jo ikke modellen noe bedre, og det ryker jo ikke mer bare fordi det er bensin.
          Potte og bend er nok det som gjør utslaget her.

Er jo rart hvis ingen her inne har prøvd røyk på en .40-size ??
          Hvis ikke er det bare én ting å gjøre. Finne opp kruttet på nytt...
          Grunnlaget for å finne opp kruttet på nytt er herved lagt... La inn bestilling på en .52 ASP 4-takter og flyvemaskin. Skal prøve å ha det oppe å gå til Notoddenstevnet

Comment

• bardp
            • Nov 2010
            • 2473

Har forsøkt og kjøre inn diesel i påtta på en ASP 61 4t den har jo samme vekt og fysiske mål som 52 motoren eneste forskjell er vel at den er langt sprekere. Det ble bare griseri og von lukt svært lite røyk. Men det er mulig du kan bruke noe annet som fordamper lettere og lukter bedre.

Comment

• xilian
              Chief Executive Officer
              • Feb 2009
              • 6522

Der røyk den morroa .. *rrrrrrr-tsssssj*
              Tom I. Arntsen

Comment

• bjornal
                • Apr 2012
                • 764

HAHAHA du er morrosam du...

Tenkte jeg skulle kjøre på røykolje/hazerolje som brukes til scenebruk. Den har en ganske lav temperaturterskel og bør nok fungere bra på en 4T motor.

Comment

Working...