Unconfigured Ad

Collapse

Snu inntaksmanifold (eller forgasser) 90 grader.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bjornal
    • Apr 2012
    • 764

Snu inntaksmanifold (eller forgasser) 90 grader.

Er på jakt etter en eller annen måte å få snudd luftinntaket enten fremover eller bakover på en Zenoah 20cc motor. Er det noen som har sett måter å gjøre dette på? Forgasseren er i dag sidemontert med luftinntaket rett inn fra siden, som gjør at jeg evt. må kutte i cowling, og har ikke lyst til det...

Evt. om jeg ikke finner noe løsning og kutter i cowling, kan jeg få problem med å ha inntaket på utsiden/siden av cowlingen? Er det evt. noe fare å ta av "trompeten" på inntaket?
    Last edited by bjornal; 11-07-13, 13:10.
    Propellen skal være på toppen!
    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.
  • bardp
    • Nov 2010
    • 2473

Tror nokk det enkleste for deg er og selge den motoren og kjøpe en som passer. Sylinderen kan ikke snus uten at du bytter til et annet stempel som neppe er tiljengelig. På den motoren er det stempelskjørtet som virker som insugsventil til veivhuset. Innsuget ut gjennom covlingen kan jo gå bra men det vet du jo ikke før du har prøvd.

Comment

• bjornal
      • Apr 2012
      • 764

Jeg tror kanskje du misforstår. Det jeg trenger er en 90-grader vinkel til å sette på før forgasser skrus på mot sylinder, sånn at det peker bakover eller forover. Jeg har sett dette tilgjengelig til større motorer, men klarer ikke finne noe til så små.

Det alternativet jeg da har er å ta av plaststykket som sitter på forgasseren (regner med at dette er det for å styre luftstrømmen) - kan jeg få problem med luftstrømmen inn i forgasseren?
      Propellen skal være på toppen!
      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

Comment

• Jan E
        • Apr 2010
        • 63

Eureka har 90` eksosbend til Zenoah motorer.
        Eureka-RC.no

Comment

Working...