Monterte en forholdsvis ny Saito 220 i en SUKHOI SU-31 ARF GREATPLANES. Men til min store forundring får jeg den ikke til å gå skikkelig på tomgang. Har montert en APV 20x8 propell. Det er god effekt i motoren drar propellen til 7650 RPM og det er bra på den propellen. Men den vil ikke gå stabilt på mindre en 2300 RPM som er alt for høyt. Har har samme motor tidligere og den gikk stabilt på 1800 RPM. Denne er liksom helt mot normalt. Om jeg gir den mer på tomgangsnåla får jeg den til og gå med lavere turtall men da blir den så fet i lavre del av melomregistret at den blir ustabil og stopper der. Struper jeg inn på nåla må den ha enda mer turtall for og i det heletatt gå. Dette er liksom helt motsatt av hva jeg er vant med fra andre motorer. 2300 RPM er jo helt uakseptabel høy tomgang er jo nesten ikke mulig og få ned farten på flyet. Har prøvd med ny glødeplugg OS F og forskjellig drivstoff med fra 15 til 30% nitro men det same er det samme. Ble lit rådløs og lurer på om noen har noen ide og hva som kan være galt.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kranglete Saito 220
Collapse
X
-
Jeg anbefaler deg å skippe hele nitrogreiene og gå for et skikkelig elektro oppsett! Det der griseriet der er ingenting å ha!Interessert i CNC? Join CNC Norge på Facebook
www.skalamodellflyklubb.no
-
Det er så femi med sånne svake nitrooppsett! I dag er det rå power og hardcore elektrooppsett som gjelder bardp! Du som ikke følger med vettuInteressert i CNC? Join CNC Norge på Facebook
www.skalamodellflyklubb.no
Comment
-
Regner med du skjønte ironien min, siden du fryktelig ofte må komme med slike kommentarer på tråder ang noe med elektromotorInteressert i CNC? Join CNC Norge på Facebook
www.skalamodellflyklubb.no
Comment
-
Regner med du skjønte ironien min, siden du fryktelig ofte må komme med slike kommentarer på tråder ang noe med elektromotorLast edited by bardp; 19-07-13, 19:23.
Comment
-
Prøv å justere ventilene. Sjekk også at innrør er tett over gasser. Tilslutt, rengjør gasser.
Comment
-
Da har jeg hatt forgasseren i småbiter men det var ikke noe som helst av rusk i den. Det eneste som etter min mening ikke stemte helt var at sporet i det røret som drivstoffet kommer inn i (forstøves fra) pekte nesten helt ut mot siden, mener det skal peke ret inn mot innsuget. Har nå montert det slik å får teste i morgen om den er blitt bedre.
Comment
-
Da går motoren endelig som et skudd. Ved nermere undersøkelse viste det seg at bakre veivlager ver dårlig. Byttet begge lagrene og motoren fikk en helt annen karakter går stabilt på 1700 RPM og drar nesten 7900 på fult med APV 20x8 propell. Var på stripa en tur i dag og fløy å den fungerte nydelig helt til bakre del og innmaten av eksospotta blåste av. Den stoppen heldigvis ikke så det gikk greit og lande men duverden for en lyd det ble sv den. Har bestilt my påtte så nå er det bare og vente til den ankommer.
Comment
Comment