Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laser motorer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laser motorer

    Er det noen her i landet som har prøvd å sette CDI tenning på laser motorer.
    Har dette noe for seg, eller er det best å kjøre dem som dem er?

  • #2
    Wulf er jo den norske kongen av Laser, han får utslett om han tar i noe annet
    Tipper han kommer med innspill

    Vet det er noen som har prøvd litt men Laser motorene går veldig bra uten bare man justerer de riktig. Jeg hade ikke satt på CDI når jeg vet hvor fint de går plain.
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Hehe. Skjønner ikke vitsen med å forandre på noe som fungerer perfekt En i klubben kjøpte en Corsair fra sverige med Laser360. Bestillte spesialfuel med lite olje osv. Motoren gikk svært dårlig og umulig å justere så den kunne gå stabilt på fullgass. Oljesøl var det nesten mer av, enn med glødeplugg. Eneste positive var at den startet lett, men det gjør jo lasere generellt
      Nå har han revet vekk hele tenningsanlegget, satt inn OS firetaktplugger og fått 1500 Opm mer med samme propellen. Skal man ha noe med tenning, er vel originale Bensin 4 taktere det eneste rette.

      Mine erfaringer er at med å bygge om en glow motor til fks bensin med tenning er dødfødt, da motoren ikke er konstruert for så lite olje og bensin. En annen ting er jo at streiker tenningsanlegg eller batteriet til dette, vil motoren stoppe. En glow motor vil gå så lenge det er fuel Dessuten mister man en del effekt ved å gå over til bensin på en glow motor.

      Ett annet moment som ofte blir trukket inn fra utlandet er drivstoff utgifter !! Mye kan det dreie seg om i løpet av ett år Eks: på Peppes koster en 0,6 med pils 96kr. 2 pils er altså det samme som en kanne fuel. ........
      Balsa

      Comment


      • #4
        Takker for svaret Wulf.
        Da trenger jeg ikke tenke mer på det, Jeg kan heller bruke de pengene ett cdi anlegg ville kostet, på mere fuel.

        Comment


        • #5
          Ett klokt valg, dessuten tror jeg forbruket ganske likt med og uten tenning
          Balsa

          Comment


          • #6
            Originally posted by Wulf View Post
            Eks: på Peppes koster en 0,6 med pils 96kr. 2 pils er altså det samme som en kanne fuel. ........
            Bra sammelikning!, jeg slutta med snus for en tid tilbake, sparte ca. 30 000,- pr år på det, med de syke prisene det har blitt på det.
            I tillegg til en antatt helsegevinst, så er det mye modellfly/utstyr man kan få for 30K i året, samt lettere å forsvaret kjøpene ovenfor fruen

            Comment

            Working...
            X