Hei,
Dette er ikke en diskusjon om hvilken fuel type som brukes, men mer heller om prosenten med nitro i forhold til størrelse på motoren.
Hvor mye nitro skal man bruke på dem forskjellige motorene.
Vet at det er forskjell på 2- og 4- takt, men det er vel litt forskjell på størrelsen også.. f.eks en 52 4-takt, den trenger vel mer nitro enn en 150 4-takt, eller?
Er det en slags grense om at man bruker 15% nitro på motorer under 52 motorer i 4-takt, og under 50 motorer i 2-takt.
For så bruke 10% nitro på motorer større enn det igjen?
Har endel motorer liggende på hylla og har flydd så mye bensin i det siste at jeg har kommet litt ut av dette med nitro, noen som kan klare opp litt i dette tro?
Tror også endel nybegynnere kunne trengt en slags grov "skisse" til hvor mye nitro skal motoren bruke...
Det finnes en slags "grov" liste over propeller vet jeg, men fuel har jeg aldri sett noe til (ikke som jeg husker i hvertfall).
Dette er ikke en diskusjon om hvilken fuel type som brukes, men mer heller om prosenten med nitro i forhold til størrelse på motoren.
Hvor mye nitro skal man bruke på dem forskjellige motorene.
Vet at det er forskjell på 2- og 4- takt, men det er vel litt forskjell på størrelsen også.. f.eks en 52 4-takt, den trenger vel mer nitro enn en 150 4-takt, eller?
Er det en slags grense om at man bruker 15% nitro på motorer under 52 motorer i 4-takt, og under 50 motorer i 2-takt.
For så bruke 10% nitro på motorer større enn det igjen?
Har endel motorer liggende på hylla og har flydd så mye bensin i det siste at jeg har kommet litt ut av dette med nitro, noen som kan klare opp litt i dette tro?
Tror også endel nybegynnere kunne trengt en slags grov "skisse" til hvor mye nitro skal motoren bruke...
Det finnes en slags "grov" liste over propeller vet jeg, men fuel har jeg aldri sett noe til (ikke som jeg husker i hvertfall).
Comment