Unconfigured Ad

Collapse

DLE 40 Twin.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Karl H.
    • Mar 2006
    • 1452

    #1

    DLE 40 Twin.

    Jeg kjøpte en DLE 40 til min Hangar 9 Valiant. Det viste seg at manualen jeg fant på nettet ikke, stemte hva boremal angår.
    Festehullene er ifølge manualen 54mm i bredden og 70 mm i høyden.
    Da motoren kom, viste det seg at det var 90 grader feil. D,v,s Br 70mm og H 54mm.
    Modellen er forberedt med festehull som passer til Evolution 33 og OS Max 33 GT.
    Det viste seg at DLE 40 også gikk rett på uten modifikasjoner.
    Jeg laget ny boremal i metall som jeg slapp å benytte.
    Oppgitt lengde er også feil. Med standoffs er den 159mm.

    Last edited by Karl H.; 18-02-15, 08:51.
    Karl Hans Glommen.
    Mjøsa Modellflyklubb

    Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.
  • Kenolang
    • Jul 2010
    • 2530

    #2
    Jeg pleier ikke å lage hull for motor før jeg har den
    Har også DLE-40, men manualen har jeg ikke...
    Motoren virker veldig potent, har den i en 83" MXS fra EF.. Blir test når flytid er innvilget, nå er det bare innviklet...
    EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
    EF Yak-54. 110"
    EF MXS 83"
    GB Yak-55 2,2m

    Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
    Takk til:
    Autopartner.se
    http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

    Comment

    • Karl H.
      • Mar 2006
      • 1452

      #3
      Jeg har nå kjørt min motor i 1,5 timer i Hangar 9 Valiant, som veier litt over 8 kg.
      Motoren er veldig potent og har en fin, vibrasjonsfri gange.
      I løpet av helga vil den ha gått de 2 timene som er anbefalt innkjøringstid.
      Da skal den få prøve seg mer på høyt turtall.
      Karl Hans Glommen.
      Mjøsa Modellflyklubb

      Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

      Comment

      Working...