Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fuel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fuel

    Hva slags fuel (nitro) foretrekker folket nå til dags? Har brukt en del Rapicon på heli, men synes det går "hardt" og legger igjen en del drit i motoren. Prøvde en tank med Jero og den gikk mye roligere men med en litt mindre power (30% vs 15% nitro). Er det noen som har erfaring med Optifuel som Elefun fører?
    Propellen skal være på toppen!
    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

  • #2
    Hørt om dem men ingen erfaring. Her er en link til hjemmesiden deres Page not found – Optifuel Har egentlig samme erfaring som deg når det gjelder Rapicon, kjørte noen liter igjennom en OS RX 140 med Jero fuel og hverken sot eller problemer. Da jeg fikk motoren hadde den gått på Rapicon og var skikkelig sotete innvendig.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      Har prøvd en mengde forskjellige fuel typer men kan vel ikke si at jeg har merket noe forskjell som kan knyttes til fuel fabrikatet. Derimot er det jo stor forskjell på hvordan de fungerer etter innhold av nitro og olje.
      For tiden bruker jeg Rapicon og er strålende fornøyd med det.

      Comment

      Working...
      X