Hei!
Driver med avsluttende arbeid på en bensinmodell.
Skal ha en aluminiums-spinner på den, og bakveggen er ganske tykk, det samme er Hub´n på 3-bladers propellen jeg ønsker å bruke.
Men... det blir ikke så mye igjen av akselen utenfor propell-hub'n, om jeg skal bruke den tykke originalskiva som følger motoren, så snakker vi bare ca. 5mm igjen med aksel til å skru mutteren i....
Dropper jeg skiva så går propellaksel og ytterkant av mutteren kant i kant med propellen på.
Ca. 5 mm igjen med gjenget aksel er vel litt snaut å skru mutteren på? (dersom jeg har på den tykke skiva).
Er det bedre å droppe den original-skiva, og heller sette på en "vanlig" tannskive eller liknende?
Ved sistnevnte løsning, så er det i hvert fall slik at hele mutterens dybde vil være i bruk, spørsmålet er om propellen kommer til å sitte?
Det skal sies at det er riller i spinnerens alu bakplate, og jeg skal bruke senterskrue til spinneren.
Driver med avsluttende arbeid på en bensinmodell.
Skal ha en aluminiums-spinner på den, og bakveggen er ganske tykk, det samme er Hub´n på 3-bladers propellen jeg ønsker å bruke.
Men... det blir ikke så mye igjen av akselen utenfor propell-hub'n, om jeg skal bruke den tykke originalskiva som følger motoren, så snakker vi bare ca. 5mm igjen med aksel til å skru mutteren i....
Dropper jeg skiva så går propellaksel og ytterkant av mutteren kant i kant med propellen på.
Ca. 5 mm igjen med gjenget aksel er vel litt snaut å skru mutteren på? (dersom jeg har på den tykke skiva).
Er det bedre å droppe den original-skiva, og heller sette på en "vanlig" tannskive eller liknende?
Ved sistnevnte løsning, så er det i hvert fall slik at hele mutterens dybde vil være i bruk, spørsmålet er om propellen kommer til å sitte?
Det skal sies at det er riller i spinnerens alu bakplate, og jeg skal bruke senterskrue til spinneren.
Comment