Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fuel med lite olje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fuel med lite olje

    Noen som vet om det er mulig å oppdrive fuel med fks 10% olje noen sted ?
    Balsa

  • #2
    Ne er vel ikke noen som selger slikt. Jeg har pleid å kjøpe ren metanol fra Elefun for å spe ut vanlig fuel til ønsket kvalitet til mine glow motorer. Til mine fuel motorer med CDI tenning slik som mine YS DZ 175 CDI motorer som kan gå med kun 5% olje bruker jeg E85 blandet halv om halvt med Rapicon 30-20.

    Comment


    • #3
      Ikke mulig å få noe ferdigblandet altså.
      Balsa

      Comment


      • #4
        Tror Oddgeir på Gol kan klare noe, sjekk med rc og leker.

        Comment


        • #5
          Rc og leker blander det du vil ha. Hørte med de i forrige uke om de kunne blande 20 nitro og 20 castor til meg, det var ikke noe problem.

          Comment


          • #6
            Har nå prøvd Jero med 0 nitro og 8 % olje. Mistet 800 Opm og motoren gikk svært ujevnt på full gass. Måtte også skru dysenåla en del ut, så dette var i hverfall en blindvei. Vet ikke om nitro hadde hjulpet så mye ?
            Balsa

            Comment


            • #7
              Kjører aldri med mindre en 15% Nitro. Uansett hvilken fuelmotor det er snakk om, og jeg har 15-20 stykker av diverse fabrikater.

              Comment


              • #8
                Lasere skal jo gå fint på unitrert men.. En i klubben som hadde denne fuelen. Fikk den med da han kjøpte ett fly med Laser360V som hadde tenningsanlegg. Den motoren gikk også dårlig, så han kastet tenningsanlegget og kjører på vanlig fuel nå. Mulig suppa har gått ut på dato.
                Balsa

                Comment


                • #9
                  Den får jo motorene til å gå uten nitro men de går jo mye bede med nitro. Bedre ytelse og sikrere tomgang. Jeg har bare 4t motorer og de fleste av den kjører jeg med 20% nitro og 12% olje. YS motorene mine 3 stk YS 175 DZ CDI kjører jeg med 25% nitro og 8% olje.

                  Comment

                  Working...
                  X