Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaringer med Os GGT15ccm glow/gas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Erfaringer med Os GGT15ccm glow/gas

    Kjøpte meg en slik motor for å prøve men kjenner at jeg angrer på kjøpet, vanskelig å justere, vanskelig å få den til å gå på full gass, går bare å jamrer. Eter plugger. Ble skuffet, og siden motoren kosta over 3000 kr så burde det har vært bedre. sikkert bare jeg som er uheldig. er det noen flere der ute som har samme motor, tenker da på gode og dårlige erfaringer

  • #2
    En kamerat sleit skikkelig med sin men det viste seg at det var luftbobler i bensin tilførselen. Byttet slanger og filter og gikk som ei klokke etter det
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      jeg bruker skikkelig filter og har sjekket slangene. alt er som det skal. men tåler motoren å henge med toppen ned.

      Comment


      • #4
        Ikke sikker, tror hans står på skrått ned
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Har ikke en OS GGT, men en "konvertert" RCGF 15cc hvor det er satt inn en bussing og OS G5 plugg, for å spare vekt og et ekstra batteri.
          Den er montert med toppen ned loddrett, og den går som en klokke. Så selv om det er glødeplugg for bensinmotor så er neppe det årsaken.
          Nå er det riktig nok en helt annen type forgasser på den (walbro-type) enn på OS GGT da, mulig det har noe å si.
          Jeg har heller ikke snudd forgasseren 180 grader, bare montert motoren "as is" opp ned dog med G5 plugg da.
          Har for øvrig 3-line oppsett på tanken.

          Comment


          • #6
            ser at mange har satt i bussing og bruker G5 plugg i andre bensinmotorer og det fungerer godt. tenkte å ha denne motoren i en Seagull P47 Thunderbolt, men det blir ikke noe av siden motoren er slik. så da blir det heller en Glow 4 takt som funker 100%, jeg bruker Klotz olje og blandings forhold 50:1 som det står i manualen. men hvorfor ødelegger den plugger, har ødelagt 3 plugger nå.

            Comment


            • #7
              Jeg kjører fortsatt på den første pluggen, men den har ikke gått veldig mange tanker enda, så den er fortsatt under innkjøring egentlig. Så av den grunn bruker jeg 30:1 blanding med alkylat.
              Bruker ikke glow-driver på den, men en "standard" glow starter med en oppladbar celle på toppen via en extender montert på tvers under firewall.
              G5 pluggen gløder svakere enn plugger for fuel-motorer pga. at bensin antenner lettere.

              Kjører du på alkylat eller vanlig 95 blyfri?
              Er den innkjørt siden du bruker 50:1 nå?

              Edit: 4-Takt glow blir mye kulere lyd da, men det er det men den gørra den spytter ut av potta da
              Last edited by SmurfAir; 14-11-15, 23:02.

              Comment


              • #8
                Det vi merket under tuning er at nålene påvirker hverandre mye mer enn vanlige bensin motorer med Walbro. Siden pluggen går hele tiden så kan det være mulig at den er for lean og varm? Lars sin går helt supert nå så ville evt prøvd fabrikk innstillingene og testet derfra igjen?
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #9
                  jeg bruker 95 oktan og blander i Klotz olje som er da anbefalt . blander 50:1 . siden jeg bruker Klotz Olje så skal man blande 50:1 som det står i manualen. men har hatt litt extra med olje.
                  Last edited by jatoamun; 15-11-15, 18:55.

                  Comment

                  Working...
                  X