Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motor spørsmål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motor spørsmål

    Heisann!

    Har vert borte fra modellfly i kanskje et halvt år nå, men fikk lyst å prøve meg igjen nå.

    Har hatt start på motoren i dag, som har stått lenge uten layup olje (eller hva det heter), men den gikk noe jenvnt. Når jeg hadde full trottle gikk turtallet veldig forskjellig, og for at motoren ikke skulle stoppe måtte jeg ta gassen helt ned. Noen som vet hva jeg kan gjøre med det? Hvordan skal dysa som stikker ut på siden stilles?

    Et annet problem var at når jeg håldt flyet med snuten opp, stoppa det. Hvordan fikser jeg det?

    Takknemlig for raskt svar
    MVH
    Sindre Solberg
    Os Aero Klubb

  • #2
    Kan være rester (størket, gummiaktige partikler) som hindrer gjevn fueltilførsel. Dette forsvinner med bruk.

    Ang. motor stopper når du peker nesa opp (flynesen ) så = for mager fueltilførsel.

    Jeg hadde i første omgang tatt ut forgassernåla og renset/sjekket denne sammen med forgasseren. Ikke skru på tomgangsnål e.l i denne omgang.
    ----------------
    Haldor
    ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

    Comment


    • #3
      Ok!
      Skal prøve dette neste gang, visst ikkje eg får det til, får eg sikkert litt hjelp på stripa

      En ting jeg ble litt overrasket over var at motoren starta med en gang! Den har jo stått lenge, så det var litt overraskende!!
      MVH
      Sindre Solberg
      Os Aero Klubb

      Comment


      • #4
        Originally posted by Lakafant
        En ting jeg ble litt overrasket over var at motoren starta med en gang! Den har jo stått lenge, så det var litt overraskende!!
        Ikke rør innstillingene så lenge motoren er lettstartet og harsknet olje vil løse opp av ny frisk fuel, med tid vil motoren gå bedre etterhvert som harsknet olje forsvinner. Monter gjerne fuelfilter mot snusk så slipper du fremtidige problemer.

        Jens Eirik

        Comment


        • #5
          Ok. Takk for svar!

          Er det lurt å la den gå noen tanker før jeg flyr igjen da?
          MVH
          Sindre Solberg
          Os Aero Klubb

          Comment


          • #6
            jeg ville latt den gå en tank eller to og variere gass og løfye og senke snuten på flyet for å sjekke at den går stabilt før det tas opp i lufta. ingenting er mere iriterende en en motor som stopper
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Hei!

              Hadde i gang motoren på flyet i dag. Gikk litt ujevnt og stoppa av og til den første halve tanken. Etter det gikk den veldig jevnt, og eg kunne holde det både med proppelen opp og ned uten at noe stoppa.

              Skal prøve det i lufta til veka, eller neste helg!

              Takk for svar
              MVH
              Sindre Solberg
              Os Aero Klubb

              Comment

              Working...
              X