Satte opp test-stativ i går for å kjøre inn motoren, og du verden for en lettstartet motor! Etter første flikket gikk den som en klokke...
Oppsettet var som følger:
Motor: Os 140RX
Plugg: Os F (Med doble skiver)
Dysenål: Standard (kommer også med en "spissere" nål...)
Prop.: APC 16x14 (balansert...)
Pipe : Greve
Fuel : Jero 15-15
Har satt på forgasserfilter og ektra eksosstuss (DuBro).
Bortsett fra at jeg måtte etterstramme motorboltene et par ganger på grunn av vibrasjoner, og sette på en durabelig slangeklemme på pipa (ja, det bråka en del når den falt av..
), så gikk det relativt smertefritt.
Så kommer spørsmålene:
1. Etter å ha fulgt instruksjonsboken til punkt og prikke fant jeg ut at topp turtall kom rundt 1/2 turn ut med dysenåla! Er ikke dette litt lite?? (Står i manualen at man bør starte ved ca.1,5, noe jeg syntes hørtes mer fornuftig ut...)
2. Det lekker litt olje/fuel ut bak ved fuelpumpa... Dette gjør sikkert ingenting, men jeg ville bare forsikre meg om det er normalt eller ikke?
Nå er motoren innkjørt, og den "nye" fuglen skal få nytt hjerte!
Oppsettet var som følger:
Motor: Os 140RX
Plugg: Os F (Med doble skiver)
Dysenål: Standard (kommer også med en "spissere" nål...)
Prop.: APC 16x14 (balansert...)
Pipe : Greve
Fuel : Jero 15-15
Har satt på forgasserfilter og ektra eksosstuss (DuBro).
Bortsett fra at jeg måtte etterstramme motorboltene et par ganger på grunn av vibrasjoner, og sette på en durabelig slangeklemme på pipa (ja, det bråka en del når den falt av..

Så kommer spørsmålene:
1. Etter å ha fulgt instruksjonsboken til punkt og prikke fant jeg ut at topp turtall kom rundt 1/2 turn ut med dysenåla! Er ikke dette litt lite?? (Står i manualen at man bør starte ved ca.1,5, noe jeg syntes hørtes mer fornuftig ut...)
2. Det lekker litt olje/fuel ut bak ved fuelpumpa... Dette gjør sikkert ingenting, men jeg ville bare forsikre meg om det er normalt eller ikke?
Nå er motoren innkjørt, og den "nye" fuglen skal få nytt hjerte!
Comment