Announcement

Collapse
No announcement yet.

noen som selger røykannlegg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • noen som selger røykannlegg

    Har lett rundt på alle norske sider jeg kan finne uten å finne noen som selger røykanlegg til fly. det er kanskje ikke så vanskelig å lage selv heller. Rør rundt eksosmanifoil for forvarming. en liten dyse inn i potte også må man ha en form for pumpe som kan styres med en servo/kanal fra mottakeren?
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Foruten røykpumpa så kan jo enkelt lage resten sjøl slik du beskriver. Man kan jo også lage ei røykpumpe også, men mange av de har en lei tendens til å gå i stykker. Geir Flesche har fått inn en ny type pumpe nå som ser lovende ut. Ble prøvd ut på Maarud i helga. Her kan du styre hvor mye det skal "røyke" i fra senderen.
    Odd Sundet
    http://www.imacnorge.no

    Comment


    • #3
      Hva slags motor er det du skal ha røykanlegg til ?
      Små glow motorer er omtrent umulig å få til å ryke bra, om i det hele tatt, de produserer ikke nok varme. Større glowmotorer, 15 kubikk og oppover er enklere å få til. Kjøp ferdige potter forberedt for røyk fra f.eks Bisson eller tilsv. Jeg tror nesten jeg kan love deg at du ikke blir fornøyd med investeringen når du ser hvor dårlig det virker, hvor mye det griser, hvor tungt det er, og hvor dyr røykvæsken er.. Og det går mye av den ..

      Bensinmotorer er enklest,
      vinduspylerpumpe fra biltema + en fartskontroller til børstemotor, en nippel i bendet og du spiller ball. Det er varme nok her til å bruke diesel, parafin og automatolje evt. tilsatt litt babyolje som røykvæske. Det brukes gjerne tanker oppmot literen..
      Sam Houlder

      Comment


      • #4
        takker for svar. hadde tenkt å prøve på en sc40 motor men som du sier så blir det kanskje ikke varmt nok.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Jeg har funnet røykanlegg som du leter etter.
          Du kan se på Hjem - Norwegian Modellers og skrive (Smoke), klikk på
          søk.
          Også Access Denied

          Comment


          • #6
            takker skal se nermere på det på NM. virket intresant
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment

            Working...
            X