Unconfigured Ad

Collapse

Når regnes en motor for utslitt???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FrodeK
    • May 2005
    • 2

Når regnes en motor for utslitt???

Hei!

Det jeg lurer på er om en helimotor (OS91SPEC) regnes som utslitt når man passerer sånn ca. 100 liter fuel???
    Finnes det noen måte å kompresjonsmåle en RC motor?

Mvh
    Frode Kristiansen
  • Motorboy
    • Nov 2003
    • 1566

Re: Når regnes en motor for utslitt???

Originally posted by FrodeK
    Hei!

Det jeg lurer på er om en helimotor (OS91SPEC) regnes som utslitt når man passerer sånn ca. 100 liter fuel???
    Finnes det noen måte å kompresjonsmåle en RC motor?

Mvh
    Frode Kristiansen
    Vi måler ikke ofte med kompresjontest, mest visuell test, nemlig at det bobler mye ut av eksosporten for begge ABC, ABN og ringmotor og kompresjon holder ikke lenge unntatt ringmotor.

Vanskelig å starte, svak effekt, mye bobler ut av eksosporten ved kompresjontest.

En god motor må ha god kompresjon, minimal bobler ut av eksosporten under kompresjon kan tillate, lett å starte. Veivhuset må være tett (pakninger er i orden med andre ord).

Jens Eirik

Comment

• FrodeK
      • May 2005
      • 2

Skjønner.....kjekt å vite

Men er 100 liter fuel mye på en OS91 SPEC motor?

Comment

• Tom Erik
        • Feb 2004
        • 1601

100 liter på en slik motor er nesten ingen ting. Jeg flyr ca. 100liter i året og da skifter jeg lager to ganger og ring en gang pr. år.
        Om motoren begynner å "rasle litt" eller pluggen må skiftes oftere enn tidligere, kan det være på tide med et lagerskift. Gåen eller dårlig plugg er en god indikator, og skyldes at rust eller andre metallpartikler løsner fra lagret og legger seg på platina-belegget på pluggen som igjen forkorter dens levetid.
        Om motoren trenger rikere blanding på tomgang for å gå som før, gjerne kombinert med dårligere ytelse enn tidligere, så er det et tegn på at ringen er sliten og må byttes.
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

Comment

Working...