Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Det jeg lurer på er om en helimotor (OS91SPEC) regnes som utslitt når man passerer sånn ca. 100 liter fuel???
Finnes det noen måte å kompresjonsmåle en RC motor?
Det jeg lurer på er om en helimotor (OS91SPEC) regnes som utslitt når man passerer sånn ca. 100 liter fuel???
Finnes det noen måte å kompresjonsmåle en RC motor?
Mvh
Frode Kristiansen
Vi måler ikke ofte med kompresjontest, mest visuell test, nemlig at det bobler mye ut av eksosporten for begge ABC, ABN og ringmotor og kompresjon holder ikke lenge unntatt ringmotor.
Vanskelig å starte, svak effekt, mye bobler ut av eksosporten ved kompresjontest.
En god motor må ha god kompresjon, minimal bobler ut av eksosporten under kompresjon kan tillate, lett å starte. Veivhuset må være tett (pakninger er i orden med andre ord).
100 liter på en slik motor er nesten ingen ting. Jeg flyr ca. 100liter i året og da skifter jeg lager to ganger og ring en gang pr. år.
Om motoren begynner å "rasle litt" eller pluggen må skiftes oftere enn tidligere, kan det være på tide med et lagerskift. Gåen eller dårlig plugg er en god indikator, og skyldes at rust eller andre metallpartikler løsner fra lagret og legger seg på platina-belegget på pluggen som igjen forkorter dens levetid.
Om motoren trenger rikere blanding på tomgang for å gå som før, gjerne kombinert med dårligere ytelse enn tidligere, så er det et tegn på at ringen er sliten og må byttes.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment