Unconfigured Ad

Collapse

Ny Valach 250 R5-4T

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bardp
    • Nov 2010
    • 2473

    #1

    Ny Valach 250 R5-4T

    Spennende ny motor fra Valach 250 R5-4T holder den samme kvaliteten som den 210 motoren jeg har blir den fort et alternativ til Moki og Evolution.
    Spent på hva prisen blir på den her på berget.
  • Karl H.
    • Mar 2006
    • 1452

    #2
    Det er sagt at den kanskje blir å se på Evje i sommer.
    Karl Hans Glommen.
    Mjøsa Modellflyklubb

    Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

    Comment

    • Eureka
      Forhandler
      • Aug 2002
      • 764

      #3
      Gerhard Reinsch er behørig invitert til Evje i Juni, og han sier at han kommer, men kan ikke garantere det 100% riktig ennå.
      Da tar han motoren med.

      Prismessig vil den nok ende opp i nærheten av "den andre motorprodusenten" sin pris på tilsvarende størrelse motor.

      Forhåndsbestillinger mottas.


      Kjell

      Comment

      • bardp
        • Nov 2010
        • 2473

        #4
        Ja hadde en vist prisen var det nå enklere å forhandsbestille. men om en tror den vil koste 30K og så viser det seg når den kommer at den koster 40k blir det jo en strek i regninga. Har jo stående en Yak 54 40% som kun mangler motor der vil den jo passe rett inn.

        Comment

        • Eureka
          Forhandler
          • Aug 2002
          • 764

          #5
          Originally posted by bardp
          Ja hadde en visst prisen var det nå enklere å forhandsbestille. men om en tror den vil koste 30K og så viser det seg når den kommer at den koster 40k blir det jo en strek i regninga. Har jo stående en Yak 54 40% som kun mangler motor der vil den jo passe rett inn.
          Ser den, slik at sånne forhåndsbestillinger kan ikke være bindende.
          Mer for å kunne vite hvor mange som kan "meldes på" hos Valach.

          Kjell

          Comment

          • bardp
            • Nov 2010
            • 2473

            #6
            OK om det ikke er snakk om en bindende bestilling skal jeg forhandsbestille en. Så kommer den på ca 30k kjøper jeg den blir den dyrere kjøper jeg heller en Moki 250.

            Comment

            • affa
              Administrator
              • Jul 2002
              • 5877

              #7
              Blir spennende og se, et lukket system er helt klart å foretrekke samtidig som jeg har blitt glad i Moki også. De trenger litt omtanke men en dusj med spray om morgenen og justering av ventiler en gang eller to i året er bare kos. Sånn jeg har skjønt det så er de fleste ute nå for å test kjøres

              Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment

              • Salte
                • Dec 2005
                • 291

                #8
                Blir spennende å høre dommen etter en tids bruk og ikke minst vekt og pris!

                Geir

                Comment

                • affa
                  Administrator
                  • Jul 2002
                  • 5877

                  #9
                  De fleste modeller med en Moki i snuta trenger uansett vekta men blir veldig overrasket om den kommer under 35...

                  Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment

                  • Wulf
                    • Jun 2007
                    • 2055

                    #10
                    Flott motor
                    Balsa

                    Comment

                    • bardp
                      • Nov 2010
                      • 2473

                      #11
                      Har stor sans for at det er deksler over vippetøyet. Har hatt Evolution 7-260 og etter noen turer var jo alt inni covlingen svart av olje. Og har den samme driftssikkerheten som den Valach 210 en jeg har blir det nokk bra. Veldig spent på vekta og ytelsen.

                      Comment

                      • Karl H.
                        • Mar 2006
                        • 1452

                        #12

                        Venter på at den galopperer inn i stallen til brødrene sine. Og den skal inn i snuta på en Sukhoi 26. 3,1m.
                        Karl Hans Glommen.
                        Mjøsa Modellflyklubb

                        Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                        Comment

                        • bardp
                          • Nov 2010
                          • 2473

                          #13
                          Noen som har hørt noe mer om denne motoren?
                          Den skulle jo være på lager nå i sommer men har ikke sett noe til den.

                          Comment

                          • Eureka
                            Forhandler
                            • Aug 2002
                            • 764

                            #14
                            De driver fortsatt med endringer og forbedringer.
                            Jeg snakket med d'herrer Mr Fiala og co for en måneds tid siden. Da var beskjeden "på nyåret".
                            De har skiftet sykinderforinger fra stål til Nicasil, det er lettere og bedre.
                            Så må de bli kvitt et problem med varme i tenningssystemet som de har lagt inne i "bunnkassa" i motoren.
                            De vil ikke slippe ut på markedet en motor med mulige problemområder.
                            "Evig eies kun et dårlig rykte" heter det, og det vil de ikke ha.



                            Prisen står fortsatt på 3600 euro.

                            Kjell

                            Comment

                            • Eureka
                              Forhandler
                              • Aug 2002
                              • 764

                              #15
                              Da er de i gang med produksjon av Valach VM 250-R5




                              Spesifikasjoner:
                              • Sylindre: 5
                              • Slagvolum: 250 ccm
                              • Boring: 42 mm
                              • Slaglengde: 32 mm
                              • Diameter: 301 mm
                              • Lengde fra motorfeste til prop hub: 194 mm
                              • Vekt kun motor: 5597 gram
                              • Vekt komplett med ringmuffler, motorfeste og tenning: 6050 g

                                Tenningsanelgget her fått skikkelige Mil.spec. kontakter og kontaktene er innebygget i bunnkassen.
                                Eksosen har fått større og stabil flens med pakning.
                                Ordenlige ventildeksler med pakning slike at motoren er helt "oljetett".
                                Den største endringen i forhold til prototypen er Nikasilsylindre i stedet for stålforinger, det har fått vekten med med rundt 750 gram.



                              Comment

                              Working...